måndag 8 april 2019

Shadow Me - Tahereh Mafi

Titel: Shadow Me 
Författare:
Tahereh Mafi
Språk:
Engelska
Serie:
Shatter Me #4,5
Antal sidor:
112
Utgiven:
Mars 2019




Beskrivning från Goodreads:
Fan favorite character Kenji Kishimoto narrates this gripping companion novella to Tahereh Mafi’s New York Times bestselling Shatter Me series, set during the explosive events in Restore Me!

Juliette is still reeling from Warner's betrayal, and Kenji is trying to balance his friendship with her with his responsibilities as a leader of the resistance against the Reestablishment. Things get even more interesting when an unexpected person from Omega Point’s past surfaces.


The ending of Restore Me left readers gasping, and this novella full of Kenji’s signature sass and big heart is the perfect story to tide fans over until Defy Me, the shocking fifth book in the Shatter Me series, hits shelves in April 2019.

Kommentarer:
Shadow Me är en novell som utspelar sig efter Restore Me och innan Defy Me och eftersom jag gillar den här serien så mycket så tvekade jag inte att läsa den. Den är dessutom skriven ur Kenjis perspektiv och man kan aldrig få för mycket av Kenji!
Handlingen kan jag skriva så mycket om, eftersom jag inte vill spoila något men jag är egentligen inget fan av noveller men Shadow Me var riktigt bra och spännande! Det var även roligt att få läsa om de andra karaktärerna också.

Shadow Me var bara så bra, det enda jag kan klaga på är att den var för kort att jag hade velat läsa mer om Kenji… Och jag hoppas den släpps som fysik novel också. 
Nu blir det plocka upp den efterlängtade Defy Me! 

Betyg 7,5/10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Berätta en detalj - Malin Tuvesson

Titel: Berätta en detalj  Författare: Malin Tuvesson Språk: Svenska Serie: - Antal sidor: 311 Utgiven: Maj 2022 Finns hos: Bokus / Ad...