måndag 9 december 2019

Eldranath - Fredrik Dimming

Titel: Eldranath 
Författare:
Fredrik Dimming
Språk:
Svenska
Serie: -
Antal sidor:
286
Utgiven:
September 2019
Finns hos:
Bokus/Adlibris




Beskrivning från Bokus:
Eldranath är Azureas mäktigaste vapen.
Under femhundra års tid kämpade Ayu- och Dar'Keshorden, ljuset och mörkrets förkämpar, om herraväldet över talismanen.
I krigets slutskede förvisades talismanen världsrymden för att förhindra att den hamnade i mörkrets ägo.
Efter ett årtusende i exil bland stjärnorna återvänder Eldranath till Azurea, vilket får kriget mellan de svurna fienderna att blossa upp igen.

Det blir en kamp på liv och död som kommer att avgöra världens öde.

Kommentarer:
Eldranath är en fristående fantasyroman och är även författarens debut.
Handlingen hade hela tiden driv framåt och jag ville hela tiden veta vad som skulle hända. Det var mycket spänning, magi och strider och jag tyckte att det var riktigt bra!
Språket var lättsamt och flöt på bra under läsningens gång, och både miljö och personbeskrivningarna tyckte jag var bra, men jag hade önskat att de var lite mer detaljerade ibland. 

Det var många karaktärer och jag hade gärna haft en lista med alla som fanns med för det hände att jag blandade ihop dem och jag hade svårt att hålla isär dem. Det var flera karaktärer som var intressanta, speciellt Halathir, Valdin och Zabeth.

Eldranath bjöd på en spännande läsning med mycket karaktärer och magi och jag tyckte att den var jättebra!

Betyg 7/10

Tusen tack till författaren för recensionsexemplaret! 

1 kommentar:

  1. Tusen tack för en fin recension! :)

    Med vänliga hälsningar,
    Fredrik

    SvaraRadera

Ur askan - Lina Areklew

Titel: Ur askan  Författare: Lina Areklew Språk: Svenska Serie: Ulvöserien #1 Antal sidor: 372 Utgiven: Januari 2021 Finns hos: Bokus ...