måndag 2 december 2019

Kryptosapiens: Ett omänskligt äventyr - Kristina Sigundsdotter

Titel: Kryptosapiens: Ett omänskligt äventyr  
Författare:
Kristina Sigunsdotter
Språk:
Svenska
Serie:
-
Antal sidor:
181
Utgiven:
November 2019
Finns hos:
Bokus/Adlibris





Beskrivning från Bokus:
"Allt har gått så fort. Gulli som är försvunnen och farfar som ser spöken. Lönndörrar och hemliga laboratorier. Uppstoppade katter och monsterböcker. Egentligen vill jag helst stanna under täcket hela sommaren." 


Edisons farmor, den berömda forskaren Gulli Svensson, är försvunnen. Tillsammans med sin bästa vän Choko ger han sig av för att hitta henne. Det blir en resa som leder dem till jordklotets mörkaste hörn, platser ingen människa lyckats ta sig levande ifrån.

Kommentarer:
Kryptosapiens: Ett omänskligt äventyr  är en bok som jag blev så nyfiken på då jag fastande för omslaget, och handlingen lät spännande.

Handlingen var fartfylld, underhållande och spännande! Jag ville hela tiden veta vad som skulle hända och jag älskade alla illustrationer som gjorde läsupplevelsen ännu bättre.
Det var så intressant att läsa om alla mytologiska monster som fanns överallt i världen.
Det var dock lite svårt för mig att förstå vilken ålder boken riktar sig till då skrivsättet i dagboksanteckningarna passade mer för barn och illustrationerna och de anteckningarna om alla mytologiska monster kändes mer som att de riktade sig mot unga vuxna/vuxna.

Kryptosapiens: Ett omänskligt äventyr  bjöd på ett fartfyllt äventyr med underbara illustrationer!

Betyg 6,5/10

Tusen tack till Svensk Sci-Fi för recensionsexemplaret!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nyårsfesten - Lucy Foley

Titel: Nyårsfesten Författare: Lucy Foley Språk: Svensk Serie: - Antal sidor: 340 Utgiven: December 2018 Finns hos: Bokus / Adlibris ...