fredag 6 mars 2020

Lysande blå - Emelie Beijer

Titel: Lysande blå 
Författare:
Emelie Bejer
Språk:
Svenska
Serie:
Öarnas rike #1
Antal sidor:
420
Utgiven:
Maj 2018
Finns hos:
Bokus/Adlibris






Beskrivning från Bokus:
Elyon lever ett skyddat liv långt ifrån det ständigt pågående kriget. En dag gör armén anspråk på henne och mötet med överstelöjtnant Andir förändrar allt i tillvaron. 

Ensam tvingas hon finna sin plats i kampen mot förfädernas muterade skapelser, samtidigt uppvisar hon förmågor hon inte borde ha. 


Kommentarer:
Lysande blå är första boken i serien om Öarnas rike och det tog inte många sidor så var jag fast.
Boken är väl någon blandning mellan fantasy och science ficton och det var bara så bra! Det är magi, action, spänning, mutanter, vänskap och kärlek,  hur kan inte det bli bra?

Handlingen var som sagt så spännande och det bjöds på en hel del oväntade vändningar, vilket gjorde att jag inte kunde sluta läsa!
Språket var så fint och målande och jag tyckte att miljöbeskrivningarna också var riktigt bra. Det fanns med lista på både platser, karaktärer och ord och den var användbar under läsningens gång. 
Jag tyckte om karaktärerna, speciellt Elyon som var så självsäker och unik. Sedan tyckte jag mycket om Brett, Shimn och Drett också. Det var ett härlig gäng. Andir var också en intressant karaktär som jag gärna hade läst mera om.

Lysande blå bjöd på en spännande läsning med underbara karaktärer och den hamnar bland mina favoriter! Rekommenderas varmt!

Betyg 8,5/10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Europa Pandemus - Peter Westberg

Titel: Europa Pandemus  Författare: Peter Westberg Språk: Svenska Serie: Europa compendium #1 Antal sidor: 372 Utgiven: Juli 2019 Finn...