onsdag 11 mars 2020

Viljornas krig - Ulrica Edvinsson Sundin

Titel: Viljornas krig 
Författare:
Ulrica Edvinsson Sundin
Språk:
Svenska
Serie:
Drakens dotter #2
Antal sidor:
520
Utgiven:
September 2018
Finns hos:
Bokus/Adlibris / Omnible




Beskrivning från Bokus:
Rexmond har tagit Drokina till Drakdemonernas rike där hon hålls inlåst mot sin vilja. Mark har - efter att han hävdat att det finns demoner i skogen - låsts in på stadssjukhusets psykiatriska avdelning där han börjar ifrågasätta allt han vet om världen. Rachel och Nicki kommer till hans undsättning, men måste samtidigt se till att hålla både sig själva och honom gömda från drakdemonerna. De gör sitt bästa för att rädda Drokina samtidigt som mer av deras trasiga förflutna kommer tillbaka till ytan.

Kommentarer:
Viljornas krig är andra boken i Drakens dotter och jag tyckte väldigt mycket om första boken, men denna älskade jag!
Wow så bra! Jag kunde inte sluta läsa när jag hade börjat för jag ville bara få veta vad som skulle hända. Jag vet knappt vad jag ska skriva förutom att jag tyckte så mycket om den här boken men jag ska ge det ett försök.

Boken är full av starka kvinnliga karaktärer och allihopa är så bra. Huvudkaraktären Drokina är en stor favorit, och sedan gillar jag verkligen Rachel och Nicki. Jag ser även fram emot att läsa mera om Damien och Mark då de också var intressanta att läsa om.

Språket var precis som i första boken, målande och fullt av detaljerade miljöbeskrivningar vilket gjorde att det var lätt att föreställa sig hur allt såg ut.
Jag älskar världen som Sundin har byggt upp, den är så fascinerande och jag ville hela tiden veta mera om den.
Handlingen var både intressant och spännande och sedan var det rätt så mycket action de sista 100 sidorna, vilket jag älskade.

Viljornas krig var en riktigt bladvändare som var bara var så bra och den blev en ny favorit! Jag vill bara dyka ner i den tredje boken på en gång! Rekommenderas varmt!

Betyg 8,5/10

Tusen tack till författaren för recensionsexemplaret!

2 kommentarer:

  1. Älskade också bok nr 1 och 2. Har inte läst 3:an än men kan inte tänka mig att de skulle vara sämre! Tycker det bara blir mer och mer spännande för varje bok, speciellt när man får veta mer om Drakinas familj och bakgrund. Väldigt bra böcker! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas vi kommer gilla trean båda två! :)

      Radera

Flyg, flyg - Susanna Lundell

Titel: Flyg, flyg Författare: Susanna Lundell Språk: Svenska Serie: - Antal sidor: 128 Utgiven: September 2023 Finns hos: Bokus / Adli...