torsdag 24 september 2020

A Place Called Perfect - Helena Duggan

Titel: A Place Called Perfect 
Författare:
Helena Duggan
Språk:
Engelska
Serie:
Perfect #1
Antal sidor:
368
Utgiven:
Augusti 2017
Finns hos:
Bokus/Adlibris




Beskrivning från Goodreads:
Violet never wanted to move to Perfect.


Who wants to live in a town where everyone has to wear glasses to stop them going blind? And who wants to be neat and tidy and perfectly behaved all the time?


But Violet quickly discovers there's something weird going on – she keeps hearing noises in the night, her mum is acting strange and her dad has disappeared.


When she meets Boy she realizes that her dad is not the only person to have been stolen away...and that the mysterious Watchers are guarding a perfectly creepy secret!

Kommentarer:
A Place Called Perfect är första boken i serien Perfect och är en middle grade serie (skriven för barn mellan 9-12 år). Jag älskar verkligen omslaget och jag hade en del förväntningar på denna bok då jag hört mycket gott om den.

Jag kan säga att jag inte blev ett dugg besviken utan jag tyckte att den var jättebra!
Språket var så fint och flöt på bra under läsningens gång.
Handlingen var spännande från första stund och det var sedan ingen tråkig stund någonstans. 


Jag gillade karaktärerna, speciellt Boy som var så intressant.
Handlingen var verkligen mystisk och fängslande och man visste aldrig vad som skulle hända härnäst. Gillar du middle grade får du inte missa A Place Called Perfect!

Betyg 8/10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Europa Pandemus - Peter Westberg

Titel: Europa Pandemus  Författare: Peter Westberg Språk: Svenska Serie: Europa compendium #1 Antal sidor: 372 Utgiven: Juli 2019 Finn...