torsdag 10 september 2020

Striden - Helen Ekeroth

Titel: Striden
Författare:
Helen Ekeroth
Språk:
Svenska
Serie:
Drakberidaren #2
Antal sidor:
324
Utgiven:
April 2020
Finns hos:
Bokus/Adlibris
 


Beskrivning från Bokus:
Den svarta draken är väckt, och när kejsaren får veta det har Nuwa inget annat val än att lämna De svarta trädens skola och bege sig till huvudstaden.

Kejsarens palats är en ny värld med all sin prakt och maktspel och Nuwa vet inte vem hon kan lita på. Hotet från rebellerna och den uråldriga draken växer och kejsaren tar drastiska beslut för att besegra sina fiender och den mörka magin.

Men Nuwa vill inte vara en del i striden om makten. Hon måste göra det som ingen annan kan, väcka de tre drakarna som är kvar i Lyhrs borg. Bara det kan rädda magin i världen.

Kommentarer:
Striden är uppföljaren till Skuggan och är den andra boken i serien Drakberidaren.

Jag tyckte att Striden var jättebra! Handlingen tog tag direkt och det är drakar, strider, hemligheter, magi och mycket mer!
Som jag skrev i min recension om Skuggan så älskar jag världen som är inspirerad av Asien och miljöbeskrivningarna var fantastiska och den fina kartan som fanns i boken kom väl till användning flera gånger.
Jag gillar verkligen karaktärerna, speciellt Nuwa. Vi får även träffa nya karaktärer som jag också gillade och persongalleriet kom väl till hands.

Striden bjöd på en spännande läsning och jag längtar så efter att få läsa den tredje boken! Rekommenderas varmt!

Betyg 7,5/10


Tusen tack till Rabén&Sjögren för recensionsexemplaret! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Europa Pandemus - Peter Westberg

Titel: Europa Pandemus  Författare: Peter Westberg Språk: Svenska Serie: Europa compendium #1 Antal sidor: 372 Utgiven: Juli 2019 Finn...