lördag 10 oktober 2020

Berätta aldrig det här - Frida Boisen

Titel: Berätta aldrig det här m
Författare:
Frida Boisen
Språk:
Svenska
Serie: -
Antal sidor: 3
77
Utgiven:
September 2020
Finns hos:
Bokus/Adlibris




Beskrivning från Bokus:
Medieprofilen Frida Boisen har aldrig sagt ett ord om den hemlighet som genomsyrat så många år av hennes liv med skuldkänslor. I romanform berättar hon nu sin historia. Det är mors dag och Frida har glömt att skicka blommor till sin mamma Rosita. När hon även missar moderns telefonsamtal har hon ingen aning om att katastrofen är ett faktum. Dagen efter kommer beskedet att Rosita har hittats död. Men det är när Frida upptäcker hennes sista hälsning som världen fullkomligt rämnar. Berätta aldrig det här är en gripande självbiografisk roman om en skavande mor-dotter-relation som utmynnar i en tragedi. På ett lika litterärt som lättillgängligt språk navigerar författaren genom då- och nutid, och kombinerar bottenlöst mörker med rak humor och oförställd öppenhet i sin strävan att bryta rådande tabun.

Kommentarer:
Berätta aldrig det här är Frida Boisens berättelse om en mörk familjehemlighet och den tar upp viktiga ämnen som psykisk ohälsa. Jag vet knappt vad jag ska skriva men jag kan säga att Berätta aldrig det här kommer tillhöra en av det bästa böckerna jag läst i år, den var så gripande, fängslande och fick mig att känna alla möjliga känslor. Jag gråter aldrig av böcker men jag blev tårögd så många gånger och jag kunde inte sluta läsa! Det är mycket smärta i den här boken men också mycket kärlek.
Jag säger bara, tack Frida för en sådan viktigt bok!

Berätta aldrig det här är en sådan otroligt viktigt bok och det är en bok som jag tycker att alla ska läsa så har du inte plockat upp den än så gör det, du kommer inte bli besviken men du vill nog ha näsdukar till hands! 


Betyg 10/10


Tusen tack till Bookmark förlag för recensionsexemplaret! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nyårsfesten - Lucy Foley

Titel: Nyårsfesten Författare: Lucy Foley Språk: Svensk Serie: - Antal sidor: 340 Utgiven: December 2018 Finns hos: Bokus / Adlibris ...