tisdag 6 oktober 2020

Gravplaneten - Oskar Källner

Titel: Gravplaneten
Författare:
Oskar Källner
Språk:
Svenska
Serie:
Imperiets arvingar #3
Antal sidor:
235
Utgiven:
Augusti 2020
Finns hos:
Bokus/Adlibris


Beskrivning från Bokus:
Alices och Elias nya hem, rymdskeppet Stillheten, har kraschat på Umbezra, det gamla Imperiets gravplanet. Där vandrar bara de döda. Det är i alla fall vad Stillhetens besättning tror, tills de får in en nödsignal från Alices och Elias mamma. Det verkar som om hon också befinner sig där. För att hitta henne beger sig besättningen ner i de uråldriga gravkamrarna. Där väntar både fiender och fasansfulla upptäckter ...


Kommentarer:
Gravplaneten är den tredje boken i serien Imperiets arvingar och jag tycker verkligen att den här serien är bra!
Handlingen tog tag direkt och vi får följa med syskonen Alice och Elias på ett nytt och spännande äventyr. Jag gillar verkligen Alice och Elias syskonrelation, den är så fin.
Ännu en gång fastnade jag för det otroligt fina bilderna som bidrar så mycket till berättelsen.
Jag gillade att vi fick veta mer om själva universumet och jag gillade också att denna bok var lite mörkare än de tidigare. Det fanns en lite mystisk stämningen genom hela boken.

Gravplaneten bjöd på en spännande och fängslande läsning och nu längtar jag efter nästa bok i serien!

Betyg 8/10
 


Tusen tack till Rabén&Sjögren för recensionsexemplaret! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nyårsfesten - Lucy Foley

Titel: Nyårsfesten Författare: Lucy Foley Språk: Svensk Serie: - Antal sidor: 340 Utgiven: December 2018 Finns hos: Bokus / Adlibris ...