söndag 6 mars 2022

Jobbiga tjejer - Johanna Lindbäck, Lisa Bjärbo & Sara Ohlsson

Titel: Jobbiga tjejer 
Författare:
Johanna Lindbäck,Lisa Bjärbo & Sara Ohlsson
Språk:
Svenska
Serie:
Fula tjejer #2
Antal sidor:
326
Utgiven:
September 2021
Finns hos:
Bokus/Adlibris



Beskrivning från Goodreads:
På Frejaskolans högstadium är stämningen spänd. Tjejerna har upptäckt att de inte behöver stå ut med vilka orättvisor som helst, och killarna har upptäckt att de tycker att tjejerna är skitjobbiga. Och dagen innan vårterminen ska börja inträffar en tragedi -- gympasalen på skolan börjar brinna, och snart är det bara aska kvar av den. Det tar inte lång tid innan ryktesspridningen på skolan och i samhället är i full gång. Kan branden ha varit anlagd? Och vem är det i så fall som velat tända eld på Frejaskolans idrottshall? Tilde, Eleni och Jasmine bestämmer sig för att ta reda på sanningen.

Kommentarer:
Jobbiga tjejer är uppföljare till Fula tjejer som jag tyckte var bra och jag tror att jag tycker snäppet bättre om Fula tjejer men Jobbiga tjejer var ändå bra den med!

Gemenskapen och vänskapen i det här böckerna är bara så bra, och jag hade kunnat läsa mera om just det! I den här boken ska tjejerna lösa ett nytt brott och den delen tyckte jag var sådär, men då är jag ju inte rätt målgrupp heller så jag tror som sagt att jag hade älskat dessa böcker som tonåring! Språket fortsätter vara modernt och lättsamt och gjorde att det gick fort att läsa.

Letar du efter en tänkvärd serie med mycket girlpower, vänskap och mycket mer så kan jag rekommendera den här serien! Ser fram emot den sista delen!

Betyg 6/10


Tack till Lilla piratförlaget för recensionsexemplaret! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Berätta en detalj - Malin Tuvesson

Titel: Berätta en detalj  Författare: Malin Tuvesson Språk: Svenska Serie: - Antal sidor: 311 Utgiven: Maj 2022 Finns hos: Bokus / Ad...