söndag 6 mars 2022

Stanna hos mig - Ayóbami Adéboyayó

Titel: Stanna hos mig 
Författare:
Ayóbámi Adéboayó
Språk:
Svenska
Serie: -
Antal sidor:
340
Utgiven:
Juli 2018
Finns hos:
Bokus/Adlibris
 


Beskrivning från Goodreads:
Yejide träffade sin man på universitetet och de har varit gifta i fyra år. De har ett fint äktenskap, allt som egentligen saknas i deras liv är ett barn. Yejide ber om ett mirakel, hon träffar läkare, hon går motvilligt på en krävande ceremoniell pilgrimsfärd. Men inget händer.


Släkten är bestämd, kräver ett barn och insisterar på att hennes man ska ta en till fru. Yejide känner sig förtvivlad. Hennes make försöker blidka Yejide såväl som släkten.


Men det är en omöjlig situation som kommer att leda till svartsjuka, svek och förtvivlan.


Kommentarer:
Stanna hos mig är en bok jag bara hört gott om så mina förväntningar på den var väldigt höga, kanske för höga för jag tyckte absolut att den var läsvärd men jag älskade den inte som många andra.

Karaktärerna kändes riktigt verklighetstrogna och jag tyckte om att läsa om dem.
Jag gillade också att boken utspelar sig i en politiskt ostabilt Nigeria, jag har inte läst många böcker som utspelar sig där.
Boken är lättläst och det var något som gjorde att jag inte kunde sluta läsa även om tempot i boken inte är så högt.

Stanna hos mig är absolut en gripande bok och den kommer finnas kvar hos mig ett tag framöver men tyvärr levde den inte upp till mina förväntningar.

Betyg 6/10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Berätta en detalj - Malin Tuvesson

Titel: Berätta en detalj  Författare: Malin Tuvesson Språk: Svenska Serie: - Antal sidor: 311 Utgiven: Maj 2022 Finns hos: Bokus / Ad...