torsdag 25 augusti 2022

Boksmugglarna - Anna James

Titel: Boksmugglarna
Författare:
Anna James
Språk:
Svenska
Serie:
Den magiska bokhandeln #4
Antal sidor:
419
Utgiven:
Juli 2022
Finns hos:
Bokus/Adlibris




Beskrivning från Goodreads:
I tre böcker har vi fått följa bokvandraren Tilly på hennes äventyr. Nu kommer fortsättningen där vi får lära känna Milo, som bor på ett magiskt tåg.


Bokvandraren Milo bor ombord på Sesquipedalianen, ett magiskt tåg som kan åka mellan böckernas värld och den verkliga världen. När hans farbror, boksmugglaren Horatio, blir förgiftad av tvingas Milo be Tilly Blad om hjälp. Nu måste de leta rätt på botemedlet - vilket leder till en fartfylld jakt på liv och död.

Kommentarer:
Boksmugglarna är den fjärde boken i middle grade serien Den magiska bokhandeln och jag tycker så mycket om den här serien! Detta är en av mina favoritserier när det kommer till middle grade.

Vi får återigen följa med bokvandraren Tilly på hennes äventyr och denna gång var det flera karaktärer med från Trollkarlen från Oz och det gillade jag.
Handlingen var spännande, magisk och hade hela tiden ett driv framåt. Jag fullkomligt slukade den här boken och läste ut den på en dag, och jag älskar när sånt händer. Jag kan inte nog rekommendera den här serien, oavsett om du är barn eller vuxen!

Betyg 8/10


Tack till Harpercollins för recensionsexemplaret! 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bidrottningen - Veronica Linarfve

Titel: Bidrottningen  Författare: Veronica Linarfve Språk: Svenska Serie: - Antal sidor: 288 Utgiven: Mars 2024 Finns hos: Bokus / A...