onsdag 3 augusti 2022

This Woven Kingdom - Tahereh Mafi

Titel: This Woven Kingdom 
Författare:
Tahereh Mafi
Språk:
Engelska
Serie:
This Woven Kingdom #1
Antal sidor:
512
Utgiven:
Februari 2022
Finns hos:
Bokus/Adlibris





Beskrivning från Goodreads:
To all the world, Alizeh is a disposable servant, not the long-lost heir to an ancient Jinn kingdom forced to hide in plain sight.


The crown prince, Kamran, has heard the prophecies foretelling the death of his king. But he could never have imagined that the servant girl with the strange eyes, the girl he can’t put out of his mind, would one day soon uproot his kingdom—and the world.

Kommentarer:
This Woven Kingdom var en av mina mest efterlängtade böcker då Tahereh Mafi är lite av en favoritförfattare, och tyvärr levde inte boken upp till mina förväntningar.

Språket var magiskt, författaren kan skriva, det är en sak som är säker.
Jag hade svårt att föreställa mig hur allt såg ut och jag fastnade inte riktigt för karaktärerna.
Handlingen var inte heller lika spännande som jag hade förväntat mig och jag tycker boken var alldeles för lång. Dock gillade jag det sista 100 sidorna och jag tror ändå att jag kommer fortsätta med serien.

Citat:
“For she had learned long ago that when a home was not found it was forged. Indeed it could be fashioned even from nothing”

Betyg 5,5/10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ur askan - Lina Areklew

Titel: Ur askan  Författare: Lina Areklew Språk: Svenska Serie: Ulvöserien #1 Antal sidor: 372 Utgiven: Januari 2021 Finns hos: Bokus ...