lördag 25 mars 2023

Drakfödd - Annie Erixon

Titel: Drakfödd
Författare:
Annie Erixon
Språk:
Svenska
Serie:
Legenden om den eviga isens land #1
Antal sidor:
289
Utgiven:
Februari 2021
Finns hos:
Bokus/Adlibris




Beskrivning från Goodreads:
Tänk om allt vi någonsin trott på var lögn, tänk om all kunskap vi tror oss ha är baserat på lögner. Tänk om allt vi någonsin tränats för, fostrats för, var lögn.

Skulle du vilja veta det då?

För hundra år sedan förrådde två radh"riam sin orden och störtade Senatoriets tusenåriga välde. Mörker och kyla sprider sig ifrån Ergoroth och folket lider. Men uråldriga hemligheter är på väg att avslöjas när två gamla vänner återförenas.

Kommentarer:
Det är alltid roligt att hitta en ny svensk fantasy författare och jag hade hört mycket gott om Drakfödd innan jag läste den. Sedan är ju omslaget så fint.

Något jag verkligen gillade med boken var det vackra beskrivningarna av naturen och miljön, de var verkligen så fina. Jag gillade också världsuppbygget och vill bara få läsa mer om världen.  Det är korta kapitel vilket gjorde att boken gick fort att läsa, men jag får hålla med om att man får ge boken ca 50 sidor innan man fastnar.

Karaktäerna var allihopa intressanta men jag fastnade inte riktigt för någon av dem på det där lila extra sättet.
Handlingen bjöd på mycket som jag gillade, det är magi, drakar och  mycket mer.

Drakfödd är en välskriven fantasybok där det fina omslaget matchar innehållet!

Betyg 6/10


Tack till författaren för recensionsexemplaret! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nyårsfesten - Lucy Foley

Titel: Nyårsfesten Författare: Lucy Foley Språk: Svensk Serie: - Antal sidor: 340 Utgiven: December 2018 Finns hos: Bokus / Adlibris ...