tisdag 14 mars 2023

The Ten Thousand Doors of January - Alix E. Harrow

Titel: The Ten Thousand Doors of January 
Författare:
Alix E. Harrow
Språk:
Engelska
Serie: -
Antal sidor:
384
Utgiven:
September 2019
Finns hos:
Bokus/Adlibris




Beskrivning från Goodreads:
In the early 1900s, a young woman searches for her place in the world after finding a mysterious book in this captivating debut. In a sprawling mansion filled with peculiar treasures, January Scaller is a curiosity herself. As the ward of the wealthy Mr. Locke, she feels little different from the artifacts that decorate the halls. Then she finds a strange book that tells a tale of secret doors, of love, adventure, and danger.

Kommentarer:
Okej jag ska vara ärlig, jag köpte denna pågrund av omslaget, jag menar hur fint är inte det? Sedan har denna bok legat oläst alltför länge och jag har till och med tänkt unhaula den för att jag inte känt någon dragning till att plocka upp den. Om jag är glad att jag inte gjorde det? Ja verkligen, för jag älskade den här boken så mycket!

Handlingen är rätt så långsam men det gjorde ingenting då jag verkligen fastnade för karaktäerna. Språket var helt magiskt och jag markerade flera citat under läsningens gång.

Den här boken bjöd på en helt fantastisk läsupplevelse och jag kan inte nog rekommendera den!

Citat:
“It is at the moments when the doors open, when things flow between the worlds, that stories happen.”

Betyg 9/10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Europa Pandemus - Peter Westberg

Titel: Europa Pandemus  Författare: Peter Westberg Språk: Svenska Serie: Europa compendium #1 Antal sidor: 372 Utgiven: Juli 2019 Finn...