tisdag 12 september 2023

En förlorad vän - Therese Slettengren

Titel: En förlorad vän 
Författare:
Therese Slettengren
Språk:
Svenska
Serie: -
Antal sidor:
297
Utgiven:
Mars 2023
Finns hos:
Bokus/Adlibris





Beskrivning från Goodreads:
Malin har inte sett sin barndomsvän Kattis sedan våren för tjugo år sedan då allt gick fel. En dag får hon se Kattis dödsannons i tidningen och hennes trygga liv vänds upp och ner. Malin släpper allt annat och bestämmer sig för att ta reda på vad som egentligen hände med hennes vän. 


Sökandet ger fler frågor än svar och spåren leder Malin till mörka platser i Stockholms undre värld. Snart upptäcker hon att vännen försvunnit under märkliga omständigheter och att det finns krafter omkring henne som är beredda att göra vad som helst för att dölja sanningen..

Kommentarer:
Jag har läst en annan bok av som författaren skrivit och gillade den så blev glad när denna dök upp hemma som en trevlig överraskning.

En förlorad vän bjöd på en härlig läsupplevelse, jag kunde inte sluta läsa för jag ville veta vad som skulle hända härnäst.
Författaren har ett fängslande språk och handlingen var både intressant och emellanåt väldigt spännande. Det var en riktig bladvändare helt enkelt!
Karaktäerna kändes äkta och verklighetstrogna och även om jag inte riktigt fastnade för någon av dem så ville jag bara att det skulle gå bra för dem.

En förlorad vän var en spännande psykologisk thriller som jag kan rekommendera att ni plockar upp!

Betyg 6,5/10


Tack till Ordberoende förlag för överraskningen! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I natt är jag din - Lena Lindehag

Titel: I natt är jag din  Författare: Lena Lindehag Språk: Svenska Serie: Sara Benedikt #1 Antal sidor: 382 Utgiven: April 2023 Finns...