fredag 1 september 2023

Daisy Darker - Alice Feeney

Titel: Daisy Darker 
Författare:
Alice Feeney
Språk:
Svenska
Serie: -
Antal sidor:
310
Utgiven:
September 2023
Finns hos:
Bokus/Adlibris




Beskrivning från Goodreads:
Det har gått ett decennium sedan de sågs. Nu samlas familjen Darker igen för att fira farmors 80-årsdag hemma hos henne på Seaglass, ett viktorianskt stenhus på en egen ö utanför Cornwalls kust. Tidvattnet stiger, en storm drar in och snart är de helt avstängda från omvärlden.


Det visar sig snart att alla i familjen bär på hemligheter. Daisy, som aldrig haft någon bra relation till sin familj. Storasystrarna Rose och Lily. Deras frånvarande far och kyliga mor. Den frågvisa systerdottern Trixie och den förmögna farmodern.


Vid midnatt hittas en familjemedlem död. Men det är bara början. Det finns en mördare bland dem - men vem? Och varför?


Isolerade på ön tvingas familjen Darker gräva djupt i sitt mörka förflutna. Samtidigt som de kämpar för att överleva tills tidvattnet sjunker...


Kommentarer:
Daisy Darker fick jag upp ögonen för tack vare bookstagram och när den trillade ner i brevlådan blev jag så glad, och kunde inte låta bli utan läste den nästan direkt.
Oj, vad jag gillade den här boken! Jag hade hört att den påminde lite om Agatha Christies bok Och så var det bara en och det är en av mina favoriter och jag kan hålla med om att den liknar den, men är ändå helt sin egen.

Handlingen var så spännande,mystisk och fängslande. Jag älskade att få ta del av varje pusselbit och sedan slutet, det såg jag inte komma alls. Miljön var så stämningsfull och jag gillade verkligen författarens språk. Jag vill verkligen läsa mera av författaren! 

Gillar du Agatha Christie eller bara vill läsa en spännande bok? Här har du den! Detta är den perfekta boken att plocka upp nu i höst!

Betyg 8/10


Tack Modernista för överraskningen! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I natt är jag din - Lena Lindehag

Titel: I natt är jag din  Författare: Lena Lindehag Språk: Svenska Serie: Sara Benedikt #1 Antal sidor: 382 Utgiven: April 2023 Finns...