måndag 5 februari 2024

Äkta kärlekar - Taylor Jenkins Reid

Titel: Äkta kärlekar 
Författare:
Taylor Jenkins Reid
Språk:
Svenska
Serie: -
Antal sidor:
318
Utgiven:
Januari 2023
Finns hos:
Bokus/Adlibris
 



Beskrivning från Goodreads:
När Emma är i tjugoårsåldern gifter hon sig med sin ungdomskärlek Jesse. De reser jorden runt tillsammans, lever livet fullt ut och tar varje chans till äventyr. Men på deras första bröllopsdag försvinner Jesse spårlöst under en helikoptertur över Stilla havet. På ett ögonblick är han borta för alltid. 


Emma försöker komma över sorgen efter Jesses bortgång. Flera år senare springer hon på en gammal vän, Sam, och blir förälskad. De förlovar sig och Emma tror att hon fått en andra chans att bli lycklig. 


Tills Jesse hittas vid liv. Under alla dessa år har han försökt ta sig hem till Emma. Hon tvingas nu välja mellan maken hon trodde var död och fästmannen som fick henne att börja leva igen.

Kommentarer:
Äkta kärlekar är den fjärde boken jag läser av författaren och oj så bra denna var, jag kunde verkligen inte sluta läsa!

Äkta kärlekar var så välskriven och otroligt känslosam, mina känslor fick verkligen åka berg-och-dal-bana under läsningen gång. Jag önskar att jag hade markerat citat under läsningens gång för språket var otroligt fint, men det blev inte av eftersom jag satt som klistrad vid boken.
Jag fastnade verkligen för karaktärerna och kände verkligen för Emma, och jag satt och funderade på vilket val hon skulle göra. Det kan inte ha varit lätt för henne.

Äkta kärlekar bjöd på en väldigt fin läsupplevelse och jag kommer absolut tänka tillbaka på den här boken ett flertal gånger.
Sedan måste jag nämna det fina svenska omslaget, jag älskar det!

Betyg 8/10


Tack LB förlag för recensionsexemplaret! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I natt är jag din - Lena Lindehag

Titel: I natt är jag din  Författare: Lena Lindehag Språk: Svenska Serie: Sara Benedikt #1 Antal sidor: 382 Utgiven: April 2023 Finns...