måndag 12 februari 2024

Där ljuset kommer in -Anette Eggert

Titel: Där ljuset kommer in 
Författare:
Anette Eggert
Språk:
Svenska
Serie: -
Antal sidor:
232
Utgiven:
Januari 2024
Finns hos:
Bokus/Adlibris




Beskrivning från Bokus:
Allting började när Sonja föddes. 


Hon hörde mamma säga det i telefon en gång och nu mår pappa som han mår. För att hon finns. Mellan de papperstunna väggarna hör Sonja allt, föräldrarnas skrik och flaskor som öppnas. Men hon ska inte gnälla, hon har en normal familj och hennes pappa är i alla fall inte som Bangs pappa. Bang och Lilly är ljuset i mörkret, de och ostbågar är allt Sonja behöver. Tills hon träffar Tom. Han är en ny galax och ett nytt ljus som hon inte kan låta bli att utforska. Men så slår livet till med full kraft och allt rasar samman. Då vet hon att det är sant, att allt hon rör vid går sönder.

Kommentarer:
Där ljuset kommer in blev den första boken jag läste av författaren men jag kan säga att det inte kommer bli den sista för jag tyckte mycket om den här! Det är en ungdomsbok och en riktigt bra sådan! Handlingen bjuder på vänskap, kärlek, relationer, skuld och massa andra känslor.

Hade jag inte haft så mycket att göra dessa dagar då jag läste den här hade jag nog slukat den på en kväll för den var så fint skriven och jag fastnade mycket för karaktärerna.
Jag kände verkligen med Sonja och jag fick känna alla möjliga slags känslor under läsningens gång och det är alltid så härligt.

Där ljuset kommer in var en riktigt fin ungdomsbok som jag varmt kan rekommendera! Jag ser fram emot att läsa författarens andra böcker helt klart!

Betyg 8/10


Tack Opal för den fina överraskningen! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I natt är jag din - Lena Lindehag

Titel: I natt är jag din  Författare: Lena Lindehag Språk: Svenska Serie: Sara Benedikt #1 Antal sidor: 382 Utgiven: April 2023 Finns...