måndag 26 februari 2018

A Gathering of Shadows - V.E Schwab

Titel: A Gathering of Shadows 
Författare:
V.E Schwab
Språk:
Engelska
Serie:
Shades of Magic #2
Antal sidor:
512
Utgiven:
Februari 2016
Finns hos:
Bokus/Adlibris





Beskrivning från Goodreads:
It has been four months since a mysterious obsidian stone fell into Kell's possession. Four months since his path crossed with Delilah Bard. Four months since Prince Rhy was wounded, and since the nefarious Dane twins of White London fell, and four months since the stone was cast with Holland's dying body through the rift--back into Black London.

Now, restless after having given up his smuggling habit, Kell is visited by dreams of ominous magical events, waking only to think of Lila, who disappeared from the docks as she always meant to do. As Red London finalizes preparations for the Element Games--an extravagant international competition of magic meant to entertain and keep healthy the ties between neighboring countries--a certain pirate ship draws closer, carrying old friends back into port.
And while Red London is caught up in the pageantry and thrills of the Games, another London is coming back to life. After all, a shadow that was gone in the night will reappear in the morning. But the balance of magic is ever perilous, and for one city to flourish, another London must fall.

Kommentarer:
A Gathering of Shadows är andra boken i Shades of Magic serien och efter att ha läst första boken dröjde det inte länge alls innan jag plockade upp den andra och jag älskade den!
Jag tyckte nästan lite mer om den här än den första, och det kan ha att göra med att Lila tar mycket mer plats och jag gillar henne så mycket! 
Jag älskade språket också, och V.E Schwab har blivit lite av en favoritförfattare. 

Början av boken gav mig riktiga piratvibbar och jag tyckte så mycket om det. Sedan så var handlingen otroligt intressant och spännande och en favoritdel var hela grejen med ”Essen Tach”, en slags magi tävling där man tävlade emot varandra och det var riktigt häftigt.
När det gäller karaktärerna så var min favorit såklart Lila Bard men jag tyckte att Kell och Rhys relation var så fin att läsa om och deras konversationer var dessutom så underhållande! En karaktär som var väldigt intressant och som man inte riktigt visste vart man hade honom var Alucard och det ska intressant att läsa mera om honom i den tredje boken.

Slutet var en riktigt cliffhanger och jag är så glad över att jag har den tredje boken hemma och jag vill bara läsa den på en gång!

Citat:
“I know where you sleep, Bard." She smirked. "Then you know I sleep with knives.”

Betyg 9/10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kvinnan i kanalen - Anne Stern

Titel: Kvinnan i kanalen  Författare: Anne Stern Språk: Svenska Serie: Barnmorskan i Berlin #1 Antal sidor: 364 Utgiven: Mars 2023 Fin...