måndag 18 juni 2018

Daughter of the Siren Queen - Tricia Levenseller

Titel: Daughter of the Siren Queen 
Författare:
Tricia Levenseller
Språk:
Engelska
Serie:
Daughter of the Pirate King #2
Antal sidor:
341
Utgiven:
Februari 2018
Finns hos:
Bokus/Adlibris




Beskrivning från Goodreads:
Alosa's mission is finally complete. Not only has she recovered all three pieces of the map to a legendary hidden treasure, but the pirates who originally took her captive are now prisoners on her ship. Still unfairly attractive and unexpectedly loyal, first mate Riden is a constant distraction, but now he's under her orders. And she takes great comfort in knowing that the villainous Vordan will soon be facing her father's justice.


When Vordan exposes a secret her father has kept for years, Alosa and her crew find themselves in a deadly race with the feared Pirate King. Despite the danger, Alosa knows they will recover the treasure first . . . after all, she is the daughter of the Siren Queen.

Kommentarer:
Jag läste Daughter of the Pirate King förra året och den var en av mina favoriter så sjävklart längtade jag efter att få läsa Daughter of the Siren Queen och den var mint lika bra som första boken!

Handlingen var nästan helt perfekt, det är en gäng tuffa kvinnliga pirater, action, äventyr och en otroligt bra romans.
Alosa har blivit en av mina favoritkaraktärer, hon är så tuff och självständig, snabb på tal,  och bara helt underbar!
Jag älskade dessutom Alosa och Riden tillsammans, de passade utmärkt tillsammans.
Handlingen var jättebra, jag älskade att man fick träffa hela Alosas besättning och att alla (eller nästan iallafall) var tjejer och att alla var så tuffa.

Daughter of the Siren Queen bjöd på ett riktigt spännande piratäventyr och jag ser fram emot att få läsa mer av Tricia Levenseller i framtiden!

Betyg 8,5/10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kvinnan i kanalen - Anne Stern

Titel: Kvinnan i kanalen  Författare: Anne Stern Språk: Svenska Serie: Barnmorskan i Berlin #1 Antal sidor: 364 Utgiven: Mars 2023 Fin...