måndag 11 juni 2018

PS. Jag gillar dig fortfarande - Jenny Han

Titel: PS. Jag gillar dig fortfarande 
Författare:
Jenny Han
Språk:
Svenska
Serie:
Till alla killar jag har gillat #2
Antal sidor:
338
Utgiven:
Maj 2018
Finns hos:
Bokus/Adlibris





Beskrivning från Adlibris:
Kära Peter, jag saknar dig. Det har bara gått fem dagar men jag saknar dig som om det gått tjugo år ...
Lara Jean hade inte planerat att falla för Peter. De var ju aldrig ens ett par på riktigt eller? Men när allting ser ut att ordna sig mellan dem händer något annat: ett filmklipp som fångat Lara Jeans allra mest privata ögonblick sprids som en löpeld över skolan. Samtidigt dyker en gammal bekantskap upp i Lara Jeans liv igen och komplicerar allting ytterligare.

Kommentarer:
PS. Jag gillar dig fortfarande är andra delen om Laura Jean och den här serien är helt klart den perfekta sommarläsningen, båda böckerna är hur mysiga och charmiga som helst!
Handlingen är enkel men ändå helt perfekt. Det är vänskap, familj, och framför allt kärlek.

Laura Jean kan vara lite väl naiv ibland och hon känns yngre än vad hon är, men jag tycker inte att det gör något för jag tycker om henne ändå.
Jag tyckte så mycket om hela Laura Jeans familj, de har en sådan fin relation med varandra och Laura Jeans lillasyster Kitty är bara för gullig.
När det kommer till kärleksintresset så velade jag fram och tillbaka mellan vilken kille jag tyckte bäst om, men jag tycker att Laura Jean valde rätt till slut.

PS. Jag gillar dig fortfarande var så charmig och mysig och jag längtar efter att få läsa den tredje och sista boken i trilogin!

Betyg 7,5/10

Tusen tack till LavenderLit för recensionsexemplaret! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Berätta en detalj - Malin Tuvesson

Titel: Berätta en detalj  Författare: Malin Tuvesson Språk: Svenska Serie: - Antal sidor: 311 Utgiven: Maj 2022 Finns hos: Bokus / Ad...