tisdag 19 september 2017

Veckans topplista - Höstkänsla


Temat för veckans topplista hos Johannas Deckarhörna är höstkänsla och jag har valt att lista 5 böcker som jag tycker passar perfekt att läsa nu på hösten.  
Temat blev fantasy och lite mörkare fantasy, men inget läskigt för som ni säkert vet är jag ganska lättskrämd utan dessa böcker har bara en lite mörkare känsla på något sätt,och dessutom älskar jag fantasy... 




1. Six of Crows - Leigh Bardugo
2. Wolf by Wolf- Ryan Graudin
3. This Savage Song - Victoria Schwab
4. Miss Peregrine´s Home for Peculiar Children
5. Caraval - Stephanie Garber

29 kommentarer:

  1. inte läst men lite höstkusliga fina omslag.

    SvaraRadera
  2. Är nyfiken på Badugos bokserie, men jag måste läsa klart Grisha-trilogin först :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är smart att läsa klart Grisha trilogin innan du läser Six of Crows, hoppas du kommer gilla den när du läser den :)

      Radera
  3. Miss Peregrines home for peculias children kanske jag borde se till att läsa i höst :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den passar perfekt att läsa på hösten så det tycker jag du ska göra, och jag hoppas du kommer gilla den :)

      Radera
  4. Den enda jag läst är Miss Peregrins... och den finns i min ista också.

    SvaraRadera
  5. Helt nya titlar för mig men fantasy verkar också vara en höstlig genre!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag tycker fantasy är perfekt för hösten :)

      Radera
  6. den enda titeln jag känner till här är Miss Peregrine´s home for peculiar children

    SvaraRadera
  7. Fantasy läser jag inte så ofta men på hösten kan det nog passa bra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det känns liksom så passande för hösten :)

      Radera
  8. Lite mörkare fantasy passar bra på hösten. Har bara läst Ransom Riggs bok.

    SvaraRadera
  9. Leigh Bardugo gillar jag men den har jag inte hunnit läsa än.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas du gillar den om du väljer att läsa den :)

      Radera
  10. Inte läst någon av dessa men känner i alla fall till Miss Peregrines. ;)

    SvaraRadera
  11. Miss Peregrines har jag läst :)

    SvaraRadera
  12. Caraval har jag sett någon annanstans också, och funderat på.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är verkligen bra så jag hoppas du ger den chans någon gång :)

      Radera
  13. Blev fantasy hos mig också. Är lite nyfiken på Wolf by wolf.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul att du också hade fantasy! Wolf by Wolf är verkligen bra och annorlunda :)

      Radera
  14. Har inte läst någon av dessa, men Riggs bok behöver jag nog flytta uppåt i läskön :)

    SvaraRadera

Kvinnan i kanalen - Anne Stern

Titel: Kvinnan i kanalen  Författare: Anne Stern Språk: Svenska Serie: Barnmorskan i Berlin #1 Antal sidor: 364 Utgiven: Mars 2023 Fin...