söndag 9 december 2018

Josh & Hazel´s Gudie to Not Dating - Christina Lauren

Titel: Josh & Hazel´s Guide to Not Dating 
Författare:
Christina Lauren
Språk:
Engelska
Serie: -
Antal sidor:
309
Utgiven:
September 2018
Finns hos:
Bokus/Adlibris




Beskrivning från Goodreads:
Hazel Camille Bradford knows she’s a lot to take—and frankly, most men aren’t up to the challenge. If her army of pets and thrill for the absurd don’t send them running, her lack of filter means she’ll say exactly the wrong thing in a delicate moment. Their loss. She’s a good soul in search of honest fun.

Josh Im has known Hazel since college, where her zany playfulness proved completely incompatible with his mellow restraint. From the first night they met—when she gracelessly threw up on his shoes—to when she sent him an unintelligible email while in a post-surgical haze, Josh has always thought of Hazel more as a spectacle than a peer. But now, ten years later, after a cheating girlfriend has turned his life upside down, going out with Hazel is a breath of fresh air.

Not that Josh and Hazel date. At least, not each other. Because setting each other up on progressively terrible double blind dates means there’s nothing between them...right?

Kommentarer:
Josh & Hazel´s Guide to Not Dating hade jag hört en del gott om men jag var inte beredd på att jag skulle gilla den så mycket som jag  gjorde!
Jag läser inte den här typen av böcker så ofta men då och då behöver jag lite lättsam romance och den här boken leverade just det. Det var precis som att läsa en romantisk komedi och jag hade gärna sett den här boken som film.

Handlingen var bara så charmig, romantisk och samtidigt underhållande.
Josh och Hazel tyckte jag om så mycket både var för sig men framför allt tillsammans. De hade verkligen kemi, och kärlek som börjar med vänskap är något som jag verkligen gillar att läsa om.
Jag är däremot lite kluven till hur boken slutade, och därför får den inte ett ännu högre betyg men förutom slutet så var boken bara så bra.

Josh & Hazel´s Guide to Not Dating var så charmig och romantisk och jag kan varmt rekommendera den!

Betyg 8,5/10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kvinnan i kanalen - Anne Stern

Titel: Kvinnan i kanalen  Författare: Anne Stern Språk: Svenska Serie: Barnmorskan i Berlin #1 Antal sidor: 364 Utgiven: Mars 2023 Fin...