torsdag 20 december 2018

Magin vaknar - Gabriella P. Kjeilen

Titel: Magin vaknar 
Författare:
Gabriella P. Kjeilen 
Språk:
Svenska
Serie: -
Antal sidor:
276
Utgiven:
Oktober 2017
Finns hos:
Bokus/Adlibris




Beskrivning från Goodreads:
Året är 2096. Rena människors parti styr Sverige med järnhand. Magiska varelser jagas och alla som misstänks vara häxor avrättas vid stora tillställningar. 

Häxan Natalja har varit på flykt större delen av sitt liv. Efter att hennes familj fallit offer för häxjägarna känner hon sig vilsen, ända till en främling dyker upp och erbjuder henne en chans att hämnas. 

Hon ger sig av på en resa där hämnden snart övergår till något mer och hon hittar tillbaka till en del av sig själv som länge legat dold. 

Magin vaknar är en fristående urban fantasyroman som utspelar sig i samma universum som Mellody Looh-trilogin. 

Välkommen in i en värld fylld av spänning och slumrande magi.

Kommentarer:
Jag har tidigare läst en novell av Gabriella P Kjeilen som jag tyckte var så bra och jag såg fram emot att få läsa något mer av henne.
Magin vaknar gjorde mig inte ett dugg besviken utan den blev verkligen en positiv överraskning!

Handlingen grep tag direkt och det var ett högt tempo genom hela boken. Det är häxor, häxjägare och magi, det kan ju inte bli annat än spännande.

Jag fastnade för huvudkaraktären Natalja på en gång, hon var så tuff, cool, och självsäker och påminde en del om Buffy i tv serien Buffy the vampyre slayer för hon var också kvicktänkt och riktigt bra på att slåss.
Boken är skriven i både dåtid och nutid och det gjorde att man fick lära känna Natalja väldigt bra.
Hennes driv för att få hämnd kunde jag nästan känna själv och jag ville hela tiden veta vad som skulle hända.
Jag gillade också världen och magin, och språket var fint och det fanns riktigt bra beskrivningar av både personerna och miljön.

Magin vaknar bjöd på en sådan spännande och fartfylld läsning med härliga karaktärer och den blev en ny favorit!  Jag bara hoppas att det kommer en till bok för jag vill gärna läsa mera om dessa karaktärer! Rekommenderas varmt. 

Betyg 8,5/10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ur askan - Lina Areklew

Titel: Ur askan  Författare: Lina Areklew Språk: Svenska Serie: Ulvöserien #1 Antal sidor: 372 Utgiven: Januari 2021 Finns hos: Bokus ...