onsdag 4 december 2019

Silvervägen - Stina Jackson

Titel: Silvervägen 
Författare:
Stina Jackson
Språk:
Svenska
Serie: -
Antal sidor:
300
Utgiven:
Maj 2018
Finns hos:
Bokus/Adlibris / Omnible





Beskrivning från Bokus:
Sedan tre år tillbringar Lelle de ljusa sommarnätterna med att köra bil. Han kör utmed väg 95 som skär genom landet från Skellefteå i nordvästlig riktning förbi Arvidsjaur, Arjeplog och mynnar vid norska gränsen, den väg som kallas Silvervägen. För tre år sedan försvann hans sjuttonåriga dotter spårlöst och hennes försvinnande gnager sönder Lelle inifrån.

Till den lilla orten Glimmersträsk anländer Meja och hennes mamma. Meja är lika gammal som Lelles dotter var när hon försvann. Medan höstens mörker närmar sig knyts Lelles och Mejas öden ihop och när ytterligare en ung flicka försvinner blir deras liv för evigt sammantvinnade.

Silvervägen är en stämningsfull och berörande psykologisk spänningsroman. Med den lilla orten som fond, där alla känner alla, utvecklar sig ett drama om att aldrig ge upp, om att orka vara stark när det är som mörkast.


Kommentarer:
Silvervägen är en bok som jag har sett överallt och jag hade rätt stora förväntningar på den.
Jag älskade alla miljöbeskrivningarna av Norrland, och det gjorde mig så sugen på att åka upp dit. Det var nog det bästa med boken.
Handlingen var både intressant och till en viss del spännande men det var något jag saknade, men jag vet inte exakt vad det var.

Silvervägen var en bra bok men den saknade något för att jag ska ge den ett högre betyg, men den är absolut läsvärd!


Betyg 6/10

1 kommentar:

  1. Tyckte nog som dig, gillar avlägsenheten, men jag var inte lika såld på den som många andra :)

    SvaraRadera

Jag kommer hitta nyckeln - Alex Ahndoril

Titel: Jag kommer hitta nyckeln  Författare: Alex Ahndoril Språk: Svenska Serie: Nyckelserien #1 Antal sidor: 272 Utgiven: November 202...