torsdag 5 december 2019

Vingar av rök - Marcus Olausson

Titel: Vingar av rök 
Författare:
Marcus Olausson
Språk:
Svenska
Serie:
Serahema saporium #2
Antal sidor:
639
Utgiven:
September 2019
 Finns hos:  Bokus/Adlibris





Beskrivning från Bokus:
Du är en mördare nu Elderim. Inget kan ändra på det.

Mörkrets grepp om Serahema hårdnar och vem som helst kan vara en fiende. Elderim och hans vänner är på flykt, rättmätigt efterlysta för mord och i deras spår följer den fruktade maghran, en varelse som avskyr magi.


I den kareshiska öknen väntar deras största prövning någonsin när Cal tvingas göra upp med sitt förflutna och Belmonne tillägnar sig en förmåga hon helst skulle vilja vara utan. Trots viktiga ledtrådar verkar de ständigt lika långt från att finna svärdet Åskvigg och Elderim måste bestämma sig - är han beredd att förråda sina vänner för att ha en chans mot den onde guden Naemin?

Kommentarer:
Vingar av rök är andra delen i Serahema saporium och jag älskade verkligen första boken, När gudar dör och Vingar av rök var minst lika bra om inte ännu bättre! Wow säger jag bara.

Jag älskar den här världen som författaren har byggt upp och i den här boken fick vi dyka ner ännu mer i den. Den här boken har verkligen allt, det är magi, intriger, spänning och oväntade vändningar. Jag ville inte att boken skulle ta slut trots att den är över 600 sidor.

Karaktärerna är fantastiska, Elderim, Cal, Rendon och jag tyckte mycket om att Belmonne fick lite mer plats i den här boken.
Jag vet inte vad mer jag ska skriva förutom att om du inte har plockat upp den första boken än så gör det, du kommer inte bli besviken. Jag kan inte förstå att jag nu måste vänta på att den tredje boken ska komma ut, hur ska jag överleva?

Vingar av rök var helt otroligt bra och jag kan inte ge den annat än full pott. Rekommenderas varmt!
Betyg 10/10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Berätta en detalj - Malin Tuvesson

Titel: Berätta en detalj  Författare: Malin Tuvesson Språk: Svenska Serie: - Antal sidor: 311 Utgiven: Maj 2022 Finns hos: Bokus / Ad...