tisdag 10 mars 2020

Dödsviskaren - Lovisa Wistrand

Titel: Dödsviskaren 
Författare:
Lovisa Wistrand
Språk:
Svenska
Serie:
Alvblodstrilogin #3
Antal sidor:
480
Utgiven:
September 2019
Finns hos:
Bokus/Adlibris / Omnible 






Beskrivning från Goodreads:
Blod. Offer. Kärlek på liv och död. Och en demonisk portal som hotar hela Sarador.

Iszaelda är förgiftad och en fara för alla i hennes närhet. Ensam ger hon sig av för att finna den viktiga livsblomman, och Akares följer efter för att vinna tillbaka hennes kärlek. Samtidigt närmar sig mörkret och attacken från demonerna. Portalen måste stängas - nu.

I Iszaeldas frånvaro axlar Naeva rollen som ledare och gör allt för att samla allierade inför den kommande invasionen, men hur ska hon få städerna att inse allvaret? De är för få, och fienden för många. Keelan ger sig av för att häva Nyx förbannelse och Nyx vill bara finna Iszaelda. Allt är en enda härva, gruppen är splittrad och hotet kryper närmare och närmare. Känslorna flammar, svärden slår och kärleken svider i hjärtat.

Kommer Iszaelda att återvända i tid? Vad finner Keelan i skogens djup? Kan Nyx förbannelse hävas? Vem offrar sig själv och sin framtid för att rädda dem alla? Och vem kommer att kunna viska med de döda?


Kommentarer:
Dödsviskaren är den tredje och sista delen i Alvblodstrilogin och jag har haft lite blandade känslor kring denna trilogi då jag tyckte riktigt mycket om första boken men hade lite problem med andra boken.
Dödsviskaren tyckte jag däremot var en riktigt bra avslutning på serien!

Språket är som i tidigare böckerna, riktigt målande och fint och det var lätt att föreställa sig allt som hände.
Handlingen var så spännande det var fullt av action, spänning, strider, drakar och kärlek. 
De sista 100 sidorna var dessutom helt otroliga och jag ville bara veta vad som skulle hända!

Jag har haft lite blandade känslor kring Iszaelda och det har jag fortfarande även om hennes karaktärsutveckling är toppen!
Jag älskar däremot Naeva och blev så glad över att hon fick ta lite större plats i denna bok. Keelean och  såklart Nyx är stora favoriter också! Jag skulle kunna läsa en hel bok om Nyx, hon är bara så bra.

Dödsviskaren bjöd på ett riktigt spännande äventyr och var en bra avslutning på serien!

Betyg 8/10

Tusen tack till Whip media för recensionsexemplaret! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Europa Pandemus - Peter Westberg

Titel: Europa Pandemus  Författare: Peter Westberg Språk: Svenska Serie: Europa compendium #1 Antal sidor: 372 Utgiven: Juli 2019 Finn...