torsdag 26 mars 2020

Eldens mörker - Annah Nozlin

Titel: Eldens mörker 
Författare:
Annah Nozlin
Språk:
Svenska
Serie:
Miras saga #3
Antal sidor:
384
Utgiven:
Maj 2018
Finns hos:
Bokus/Adlibris





Beskrivning från Bokus:
Vakten stod stel i ryggen som om han väntade sig en utskällning. 

"Ers höghet, vi har vänt ut och in på hela staden. Prinsessan står inte att finna någonstans." 

Tanveer av Arkin Zain skickade iväg mannen med en trött gest. Sömnbristen gjorde det svårt att tänka. Han borde sova, men det var lönlöst. Varje gång han försökte snurrade tankarna värre än någonsin. Mira var försvunnen. Det hade gått fem dagar och hon var spårlöst borta. 


Skuggan över månen finns inte längre, men mardrömmarna fortsätter att plåga Mira. De driver henne till handlingar där hon inte längre vet vems vilja det är som styr.

Kommentarer:
Eldens mörker är den tredje och sista boken i serien Miras saga och då den andra boken slutade med en riktigt cliffhanger väntade jag inte länge med att plocka upp Eldens mörker.
Jag har tyckt så mycket om de första två böckerna men detta är nog min favorit av Nozlin då jag tyckte att den var så fängslande och jättebra! Jag satt som fastklistrad när jag börjat läsa och kunde knappt lägga mig den ifrån mig!

Jag gillar också att det finns lite sammanfattningar av de tidigare böckerna i början av boken, det är riktigt användbart om man har glömt vad de tidigare böckerna handlade om.
Ännu en gång så är Nozlins språk bara så fint och magiskt och det fängslar en på en gång när man börjat läsa. 
Karaktärerna är allihopa så fina, Mira, Adiren, Tan, Llana, Hazel och såklart Kell från Ekens dotter.
Handlingen var spännande och magisk och bjöd på en riktigt äventyr och de korta och intensiva kapitlen gjorde att boken gick fort att läsa.

Eldens mörker var en riktigt bra avslutning på en jättebra serie och den klättrar upp bland mina favoriter! Rekommenderas varmt!

Betyg 8,5/10

Tusen tack till Annah Nozlin & Seraf förlag för recensionsexemplaret! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kvinnan i kanalen - Anne Stern

Titel: Kvinnan i kanalen  Författare: Anne Stern Språk: Svenska Serie: Barnmorskan i Berlin #1 Antal sidor: 364 Utgiven: Mars 2023 Fin...