fredag 3 september 2021

Dömd för evigt - Emelie Beijer

Titel: Dömd för evigt 
Författare:
Emelie Beijer
Språk:
Svenska
Serie:
För evig #1
Antal sidor:
258
Utgiven:
Mars 2021
Finns hos:
Bokus/Adlibris



Beskrivning från Goodreads:
Alice har lagt det självdestruktiva levernet bakom sig, men en dag ser hon saker som inte är verkliga. Försvunna ärr och snabbläkande sår får henne att ifrågasätta sin mentala hälsa. Dessutom följer en skugga efter henne, en skugga med vingar.


Valerio är fast i en döende värld plågad av en förbannelse. Han är beredd att göra vad som helst för att häva den och han tror sig veta hur – med gudinnans heliga kronstenar.


Alice vill bara få sitt normala liv tillbaka och Valerio försöker skydda sitt folk. De tvingas till samarbete för att hitta stenarna och rädda sig själva från undergång.

Dömd för evigt är en mörk urban fantasy om parallella världar, uråldriga förbannelser, vingbeklädda varelser och en dos spirande kärlek.

Kommentarer:
Emelie Beijer är en av mina favoritförfattare när det kommer till svensk fantasy och mina förväntningar på Dömd för evigt för höga och levde boken upp till dem? Ja och åter ja, jag älskade den här boken!
Jag säger bara, wow vilken förtrollande läsning! Karaktärerna fångade mitt hjärta från första sidan och jag ville inte att boken skulle ta slut!

Huvudkaraktären Alice fångade mitt hjärta från första stund då jag kunde relatera till hennes mörka och tunga förflutna och jag beundrade henne för att hon var så pass stark trots det. Boken tar alltså upp psykisk ohälsa och gör det på ett sånt bra sätt.
Handlingen var fartfylld och spännande och jag hade gärna velat att boken skulle vara lite längre så man fick bättre grepp om världarna och de mörka varelserna.
Språket var helt magiskt och fängslande och jag kunde inte sluta läsa när jag hade börjat.

Dömd för evigt bjöd på en fängslande läsning och nu längtar jag halvt ihjäl mig tills uppföljaren kommer ut!

Betyg 8,5/10


Tusen tack till Seraf förlag för recensionsexemplaret! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Berätta en detalj - Malin Tuvesson

Titel: Berätta en detalj  Författare: Malin Tuvesson Språk: Svenska Serie: - Antal sidor: 311 Utgiven: Maj 2022 Finns hos: Bokus / Ad...