torsdag 2 september 2021

Elementens hjärta - Wilma Sjökvist

Titel: Elementens hjärta 
Författare:
Wilma Sjökvist
Språk:
Svenska
Antal sidor:
195
Utgiven:
April 2021
Finns hos:
Bokus/Adlibris




Beskrivning från Goodreads:
Övergiven. Ensam. Krossad.

Nu reser hon sig igen, starkare än någonsin förr.


Som nyfödd blev Ledina övergiven i skogen. Under hela sin uppväxt blev hon kallad för missfoster så många gånger att hon till slut trodde på det själv. För hon är inte som alla andra. Hon är ingen vanlig bändare.


Men en dag sker en jordbävning som får hennes liv att vändas upp och ner på ett sätt som hon aldrig någonsin trodde var möjligt. Allt hon tror sig veta ställs på prov och plötsligt måste Ledina gå emot allt som hon är för att bli den hon är menad att vara.


Elementens Hjärta är en berättelse som visar att oavsett hur många motgångar man utsätts för, oavsett hur mycket sorg man går igenom, så kan man alltid resa sig stark igen.


Det här är Ledinas resa.

Kommentarer:
Elementens hjärta är författarens debut och jag säger bara, wow vilken debut!
Jag var i en rätt tuff lässvacka när jag började läsa och var lite orolig att jag inte skulle kunna läsa ut den då varje bok jag plockat upp hela sommaren har blivit oläst, men nu satt jag som klistrad vid boken och kunde inte sluta läsa! Jag läste till och med ut boken på en dag, vilket var länge sedan det hände. Elementens hjärta var alltså precis den boken jag behövde, då den är fartfylld och inte alltför lång. 


Jag är svag för böcker som har magiska skolor, det är alltid ett stort plus om det finns med och det gör det i Elementens hjärta.
Jag tyckte så mycket om karaktärerna och allihopa var så bra beskrivna, men favoriten var ändå Ledina. Jag kände att jag kunde relatera till en del av henne och dessutom var hon riktigt stark.
Handlingen har allt man vill att den ska ha det är mycket magi, magiska varelser, strider, vänskap och mycket mer!
Något annat jag verkligen gillade var författarens sätt att beskriva känslor på, jag kunde nästan känna alla känslorna själv. Språket var för övrigt både målande och så fint.

När jag läste ut boken kände jag bara att jag behöver mer! Snälla Wilma säg att det kommer en uppföljare?!

Betyg 8/10


Tusen tack till författaren för recensionsexemplaret! 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ur askan - Lina Areklew

Titel: Ur askan  Författare: Lina Areklew Språk: Svenska Serie: Ulvöserien #1 Antal sidor: 372 Utgiven: Januari 2021 Finns hos: Bokus ...