torsdag 2 september 2021

Samtal från en ängel - Guillaume Musso

Titel: Samtal från en ängel 
Författare:
Guillaume Musso
Språk:
Svenska
Serie:
-
Antal sidor:
441
Utgiven:
Juli 2020
Finns hos:
Bokus/Adlibris



Beskrivning från Goodreads:
På ett flygplatscafé på JFK i New York krockar Madeline och Jonathan så att de tappar allt de har i händerna. Ilskna och frustrerade plockar de upp sina saker från golvet och i förvirringen råkar de förväxla sina mobiltelefoner. När de upptäcker misstaget är de 10 000 kilometer ifrån varandra. Hon är blomsterhandlare i Paris, och han restaurangägare i San Francisco.


Innan de har bestämt hur de ska byta tillbaka telefonerna kan de inte motstå frestelsen att tjuvkika in i varandras digitala liv. Var för sig börjar de undersöka innehållet på den andres telefon och sakta blir de alltmer besatta av varandra, vilket leder till en oväntad upptäckt: Deras öden är sammanlänkade av en hemlighet de bägge trodde var begravd för evigt ...

Kommentarer:
Efter att jag läste Central Park av samma författare ville jag så gärna läsa mer av författaren så jag blev så tacksam när jag fick Samtal från en ängel på posten. Jag trodde att denna skulle få full pott, men tyvärr tyckte jag inte om denna lika mycket som Central Park, men den var ändå välskriven och bra!

Det är en riktigt ”katt och råtta” lek i denna, och det fanns mycket spänning men jag tyckte att första delen var rätt så seg och jag fastnade tyvärr inte för karaktärerna, även om de var bra beskrivna.  Sedan tyckte jag även att det var lite hoppigt i handlingen och jag hade lite svårt att hänga med. Ska du plocka upp en bok av Musso rekommenderar jag mer Central Park men denna var som sagt också bra, så den får ett betyg gillar!

Betyg 6/10


Tusen tack till Bokförlaget Nona för recensionsexemplaret! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Berätta en detalj - Malin Tuvesson

Titel: Berätta en detalj  Författare: Malin Tuvesson Språk: Svenska Serie: - Antal sidor: 311 Utgiven: Maj 2022 Finns hos: Bokus / Ad...