fredag 3 september 2021

Mysteriet på kyrkogården - Tobias Söderlund

Titel: Mysteriet på kyrkogården
Författare:
Tobias Söderlund
Språk:
Svenska
Serie:
Spökhunden Buster #1
Antal sidor:
103
Utgiven:
Juni 2021
Finns hos:
Bokus/Adlibris
 

Beskrivning från Goodreads:
Ellens bror har blivit allvarligt sjuk. Därför är det nästan alltid Ellen som går ut med Buster, familjens toypudel. Under en av deras kvällspromenader får Buster upp ett spår på kyrkogården. Det leder fram till en grav. Ellen tror först inte det är sant, men det är något som dallrar i luften vid gravstenen. Och sedan blir två genomskinliga gestalter synliga ...

Fler besök på kyrkogården väntar. Ellen har fått upp ögonen för någonting som hon bara måste nysta vidare i, tillsammans med Buster och bästa vännen Lorraine.


Kommentarer:
Jag har gillat alla böcker av Söderlund tidigare så när jag fick förfrågan att läsa hans nya barnbok tackade jag givetvis ja och den var så bra! Den här serien riktar sig mot barn i ålderns 6-9 men den går utmärkt att läsa som vuxen också.

Handlingen var så spännande och stämningen var härligt mystisk genom hela boken. Författarens språk är så målande och gör allt levande när man läser.
Sedan var illustrationerna helt magiskt fina och gick hand i hand med berättelsen och det gjorde läsupplevelsen ännu bättre!

Mysteriet på kyrkogården var en spännande och stämningsfull barnbok och jag ser fram emot att läsa del två riktigt snart!

Betyg 7/10 


Tusen tack till författaren & Rabén & Sjögren för recensionsexemplaret! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I natt är jag din - Lena Lindehag

Titel: I natt är jag din  Författare: Lena Lindehag Språk: Svenska Serie: Sara Benedikt #1 Antal sidor: 382 Utgiven: April 2023 Finns...