torsdag 2 september 2021

Kirin - Isabelle Törnqvist

Titel: Kirin 
Författare:
Isabelle Törnqvist
Språk:
Svenska
Serie:
Enigma #2
Antal sidor:
444
Utgiven:
September 2020
Finns hos:
Bokus/Adlibris



Beskrivning från Goodreads:
Tre år har gått sedan Svala skildes åt från Ahren och upptäckte sanningen om vad som ligger på andra sidan av de skyddande murarna. När hon äntligen hittar Ahren har han förändrats. I hans ögon ser hon det mörker som fågeln Ho-o varnade henne för. Det blir snart uppenbart att Ahren inte kan förlåta någon för det som hänt, kanske inte ens Svala.


Ute i landet styr kejsare CC och hans dödsherdar sprider skräck bland befolkningen. Svala är säker på att hon kan få folket att resa sig, om hon bara kan få dem att inse sanningen om vad som finns utanför murarna. Men det börjar bli allt mer uppenbart att hon inte kan genomföra sin plan ensam. Fågeln Ho-o är borta men till sin hjälp får hon snart enhörningen Kirin, som är en del av det mäktiga vapen som kan sätta stopp för dödsherdarna.


Kommentarer:
Kirin är andra delen i fantasy serien Engigma trilogin och jag tyckte verkligen om första delen i serien och även denna var jättebra!

Jag tycker verkligen om språket i den här serien, det är utförliga och fina beskrivningar vilket gör det lätt att föreställa sig hur allt ser ut.
Världen fortsätter vara oerhört intressant och det var också spännande att få veta mer om världen utanför murarna.

Jag hade gärna haft mer spänning i handlingen, det märks att detta är en mittenbok och även om jag gillar att läsa om karaktäerna och världen hade jag velat ha lite mer spänning i handlingen, men det kommer säkert i den tredje boken så jag får se fram emot det. Jag hade också velat läsa mer om Svala och Ahren men det kommer säkert också i den tredje boken.

Kirin var en bra uppföljare till en mycket bra fantasy serie! Rekommenderas varmt!

Betyg 7/10


Tusen tack till författaren och Hoi förlag för recensionsexemplaret! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Berätta en detalj - Malin Tuvesson

Titel: Berätta en detalj  Författare: Malin Tuvesson Språk: Svenska Serie: - Antal sidor: 311 Utgiven: Maj 2022 Finns hos: Bokus / Ad...