onsdag 30 maj 2018

De förlorade - Henrik Fexeus

Titel: De förlorade 
Författare:
Henrik Fexeus
Språk:
Svenska
Serie:
Den sista illusionen #1
Antal sidor:
335
Utgiven:
April 2017
Finns hos:
Bokus/Adlibris





Beskrivning från Goodreads:
När Ky av misstag slår upp ett hål i väggen i sitt rum hittar hon något som aldrig var menat för henne. Något som kommer förändra henne liv för alltid. Samtidigt, i en annan del av Stockholm börjar Adam tvivla på sitt förstånd när verkligheten omformar sig framför hans ögon. Är det någon som skämtar med honom eller håller han faktiskt på att bli galen på riktigt?

En silvergrå bil som följer varje steg han tar. Män vars ansikten ständigt är höljda i dunkel. Underjordiska tunnlar där det är svårt att andas men lätt att gå vilse.


Ky och Adams vägar korsas och de dras in i ett äventyr, ett klaustrofobiskt sådant, som ställer frågor vad sanning och verklighet är. Är världen som vi känner den bara en illusion?

Kommentarer:
De förlorade är första boken i Den sista illusionen och jag tyckte att handlingen var väldigt intressant med alla illusioner, mystiska tunnlar och att man aldrig visste riktigt vad som var verklighet och vad som var en illusion. Det låg även en lite mystisk stämningen genom hela boken och det var spännande.
När det gäller karaktärerna så Adam den jag tyckte var mest intressant att få följa. Jag gillade de andra karaktärerna också men det jag inte fastnade för var kärleksintresset mellan Ky och en annan karaktär som jag tyckte hände lite för fort.

De förlorade var en spännande bok och jag ser fram emot att läsa uppföljaren väldigt snart!

Betyg 6,5/10

Tusen tack till Rabén & Sjögren för recensionsexemplaret! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Europa Pandemus - Peter Westberg

Titel: Europa Pandemus  Författare: Peter Westberg Språk: Svenska Serie: Europa compendium #1 Antal sidor: 372 Utgiven: Juli 2019 Finn...