lördag 26 maj 2018

The Diabolic - S.J Kincaid

Titel: The Diabolic 
Författare:
S.J Kincaid
Språk:
Engelska
Serie:
The Diabolic #1
Antal sidor:
416
Utgiven:
November 2016
Finns hos:
Bokus/Adlibris




Beskrivning från Goodreads:
Nemesis is a Diabolic. Created to protect a galactic Senator's daughter, Sidonia. There's no one Nemesis wouldn't kill to keep her safe. But when the power-mad Emperor summons Sidonia to the galactic court as a hostage, there is only one way for Nemesis to protect Sidonia.

She must become her.


Now one of the galaxy's most dangerous weapons is masquerading in a world of corruption and Nemesis has to hide her true abilities or risk everything. As the Empire begins to fracture and rebellion looms closer, Nemesis learns that there is something stronger than her deadly force: the one thing she's been told she doesn't have - humanity. And, amidst all the danger, action and intrigue, her humanity might be the only thing that can save her, Sidonia and the entire Empire...

Kommentarer:
The Diabolic är första boken i en science fiction serie som jag hört positiva saker om men ändå visste jag inte så mycket om den men jag kan säga att jag blev glatt överraskad över hur mycket jag gillade den!

Jag fastande redan från första sidan och sedan var det så mycket action och spänning genom hela boken, och dessutom tog handlingen lite oväntade vändningar som gjorde allt ännu mer spännande. Jag blev även förvånad över hur råa vissa delar var, men det tyckte jag om på något sätt.

Huvudkaraktären Nemesis tyckte jag mycket om, hon var så tuff och det faktum att hon var en Diabolic  var så häftigt.
När det gäller de andra karaktärerna tyckte jag även mycket om Sidonia och Tyrus också.

The Diabolic var så spännande och den blev verkligen en ny favorit och nu längtar jag bara efter att läsa uppföljaren, och det ska ske snart!

Betyg 9/10

2 kommentarer:

Europa Pandemus - Peter Westberg

Titel: Europa Pandemus  Författare: Peter Westberg Språk: Svenska Serie: Europa compendium #1 Antal sidor: 372 Utgiven: Juli 2019 Finn...