söndag 5 augusti 2018

Love & Gelato - Jenna Evans Welch

Titel: Love & Gelato 
Författare:
Jenna Evans Welch
Språk:
Engelska
Serie: -
Antal sidor:
389
Utgiven:
Maj 2016
Finns hos:
Bokus/Adlibris





Beskrivning från Goodreads:
“I made the wrong choice.”

Lina is spending the summer in Tuscany, but she isn’t in the mood for Italy’s famous sunshine and fairy-tale landscape. She’s only there because it was her mother’s dying wish that she get to know her father. But what kind of father isn’t around for sixteen years? All Lina wants to do is get back home.

But then she is given a journal that her mom had kept when she lived in Italy. Suddenly Lina’s uncovering a magical world of secret romances, art, and hidden bakeries. A world that inspires Lina, along with the ever-so-charming Ren, to follow in her mother’s footsteps and unearth a secret that has been kept for far too long. It’s a secret that will change everything she knew about her mother, her father—and even herself.

People come to Italy for love and gelato, someone tells her, but sometimes they discover much more.

Kommentarer:
Love & Gelato kändes som den perfekta semesterläsningen eftersom omslaget är otroligt somrigt och att boken utspelar sig i Italien, och den var verkligen hur mysig som helst! Jag tycker att den påminner lite om Kasie West böcker så om du gillar hennes böcker tror jag att du skulle gilla den här också.

Jag har själv inte varit i Italien men jag älskade verkligen alla miljöbeskrivningarna som var så bra och gjorde att det var lätt att föreställa sig hur allt såg ut. Sedan så var det även ganska mycket fokus på glass, karaktärerna både pratade om det och åt det mycket vilket gjorde att jag flera gånger under läsningen blev riktigt sugen på att äta glass själv. Jag tror inte att jag varit med om det förut.
Jag gillade också karaktärerna, både huvudkaraktären Lina och även Ren. Romansen var även jättefin!

Love & Gelato var den perfekta semesterläsningen och jag kan verkligen rekommendera den, men det kan hända att du kommer bli sugen på att äta glass och åka till Italien, bara så att du vet!

Citat:
“You know, people come to Italy for all sorts of reasons, but when they sat, it's for the same two things."
"What?"

"Love and gelato.”

Betyg 8/10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Europa Pandemus - Peter Westberg

Titel: Europa Pandemus  Författare: Peter Westberg Språk: Svenska Serie: Europa compendium #1 Antal sidor: 372 Utgiven: Juli 2019 Finn...