torsdag 30 augusti 2018

My Plain Jane -Cynthia Hand, Bordi Ashton & Jodi Meadows

Titel: My Plain Jane 
Författare:
Cynthia Hand, Bordi Ashton & Jodi Meadows
Språk:
Engelska
Serie:
The Lady Janies#2
Antal sidor:
464
Utgiven:
Juni 2018
Finns hos:
Bokus/Adlibirs




Beskrivning från Goodreads:
You may think you know the story. After a miserable childhood, penniless orphan Jane Eyre embarks on a new life as a governess at Thornfield Hall. There, she meets one dark, brooding Mr. Rochester. Despite their significant age gap (!) and his uneven temper (!!), they fall in love—and, Reader, she marries him. (!!!)

Or does she?


Prepare for an adventure of Gothic proportions, in which all is not as it seems, a certain gentleman is hiding more than skeletons in his closets, and one orphan Jane Eyre, aspiring author Charlotte Brontë, and supernatural investigator Alexander Blackwood are about to be drawn together on the most epic ghost hunt this side of Wuthering Heights.

Kommentarer:
My Plain Jane var en av årets mest efterlängtade böcker eftersom jag älskade första boken av dessa författare, My Lady Jane.
My Plain Jane levde helt klart upp till mina förväntningar för jag älskade den minst lika mycket som My Lady Jane!
Jag är väldigt glad över att jag läste Jane Eyre innan jag läste den här boken, eftersom den är Jane Eyre retelling fast såklart med lite övernaturliga inslag, nämligen spöken och spökjägare, och det var bara så bra.
Handlingen var både spännande och underhållande och alla karaktärerna var hur underbara som helst! Min favorit var Jane men jag gillade allihopa. En rolig detalj är att Charlotte Bronte är en karaktär i boken och hon är Janes bästa vän.

My Plain Jane hamnar helt klart bland mina favoriter och jag kan varm rekommendera den!

Betyg 9/10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Europa Pandemus - Peter Westberg

Titel: Europa Pandemus  Författare: Peter Westberg Språk: Svenska Serie: Europa compendium #1 Antal sidor: 372 Utgiven: Juli 2019 Finn...