fredag 5 oktober 2018

Eldslandet - Pascal Engman

Titel: Eldslandet 
Författare:
Pascal Engman
Språk: Svenska
Serie:
Vanesa Frank #1
Antal sidor:
516
Utgiven:
Augusti 2018
Finns hos:
Bokus/Adlibris



Beskrivning från Goodreads:
En exklusiv klockbutik i Stockholm rånas, men inga armbandsur försvinner.
En tid senare kidnappas framgångsrika finansmän medan deras familjer pressas på pengar för att få dem fria.

I Sydamerika pågår omfattande organhandel. Man tvingas söka sig till Sverige för att hitta kroppar till verksamheten, som bedrivs i en av de mäktiga nazistkolonierna i södra Chile.
Polisinspektör Vanessa Frank inser att det finns ett samband mellan händelserna. Hon är avstängd från sitt arbete men går ändå in i ett flerfrontskrig mot den internationellt organiserade brottsligheten, som visar sig ha förgreningar in i den svenska poliskåren.

Eldslandet är en dramatisk och brutal spänningsroman och den första med Vanessa Frank i huvudrollen.

Kommentarer:
Jag läste Pascals Engams debut, Patrioterna tidigare i år och tyckte väldigt mycket om den så jag såg fram emot att få läsa mera av honom och Eldslandet gjorde mig inte besviken utan jag tyckte att Eldslandet var ännu bättre än Patrioterna!

Eldslandet är första boken där vi får träffa polisinspektör Vanessa Frank och jag ser fram emot att få läsa mera om henne för jag tycke att hon var en intressant karaktär att följa då hon inte var rädd att gå sin egen väg och hon hade skinn på näsan.
Handlingen var oerhört spännande från början till slut och även om boken är över 500 sidor så gick den fort att läsa eftersom jag hela tiden ville veta vad som skulle hända!
Ämnena i handlingen var lite skrämmande att läsa om och det var mycket råa och brutala detaljer som ibland blev lite för mycket men författarens sätt att skriva om det var bara så bra.

Eldslandet var en riktigt spännande bladvändare och nu längtar jag bara efter nästa bok! Rekommenderas varmt.

Betyg 8/10

Tusen tack till Piratförlaget för recensionsexemplaret! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Berätta en detalj - Malin Tuvesson

Titel: Berätta en detalj  Författare: Malin Tuvesson Språk: Svenska Serie: - Antal sidor: 311 Utgiven: Maj 2022 Finns hos: Bokus / Ad...