söndag 12 april 2020

Bestulen - Kajsa Artifex


Titel: Bestulen  
Författare: Kajsa Artifex
Språk:
Svenska
Serie:
Evalanty #1
Antal sidor:
256
Utgiven:
September 2019
Finns hos:
Bokus/Adlibris





Beskrivning från Bokus:
År 2042. Magins existens är avslöjad för mänskligheten, som nu lider under de Mörka makternas belägring. Varje sekund är en kamp för överlevnad, vad som än händer.

Under ledning av magikern Calestons järnhand, ödeläggs Europa i en storm av våld, fattigdom och misär. Kriget från en förlorad tid, och bortom Jordens gränser, förstör allt i sin väg.

Efter veckor av tortyr och experiment på en forskningsanläggning, har Maisie Brummet förlorat livsviljan. Då hon inte kan minnas sitt förflutna, är hon omedveten om krafterna som har väntat i århundraden på hennes födelse och varför.

Vem är hjälten och vem är skurken? Valet är ditt.

Kommentarer:
Bestulen är första boken i serien Evalanty och hur snyggt är inte omslaget? Detta är också författarens debut och wow vilken debut! Jag hade bara tänkt läsa några sidor men jag kunde inte sluta läsa när jag hade börjat!

Jag fastnade på en gång för språket som var så målande och fullt av härliga miljö beskrivningar.
Världen var så intressant och bra uppbyggt och handlingen tog tag direkt. Det var fullt av spänning, action och såklart magi och det var så bra! Det bjöd även på en del oväntade vändningar som gjorde läsningen ännu mer spännande.
Jag tyckte om karaktärerna och min favorit av dem var nog Maise som var en sådan komplex karaktär och jag gillade verkligen hennes eldsmagi.

Bestulen bjöd på ett spännande äventyr med mycket action och intressanta karaktärer! Rekommenderas varmt!

Betyg 8/10

Tusen tack till författaren för recensionsexemplaret!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Berätta en detalj - Malin Tuvesson

Titel: Berätta en detalj  Författare: Malin Tuvesson Språk: Svenska Serie: - Antal sidor: 311 Utgiven: Maj 2022 Finns hos: Bokus / Ad...