fredag 17 april 2020

Enda vägen - Anna Jakobsson Lund

Titel: Enda vägen 
Författare:
Anna Jakobsson Lund
Språk:
Svenska
Serie:
Systemet #3
Antal sidor:
410
Utgiven:
September 2016
Finns hos:
Bokus/Adlibris



Beskrivning från Goodreads:
När Systemet visar sina svagheter - hur långt är du beredd att gå för att störta det?

Efter attentatet i periferian försätts huvudstaden i undantagstillstånd. Motståndets kamp mot byråkraterna blir mer och mer våldsam. Ava, Levi och Leymah ger sig av i jakt på en uråldrig hemlighet som kan störta Systemet. En hemlighet de inte är ensamma om att vilja utnyttja.

Ava kämpar med att leda en grupp med många viljor. Samtidigt söker hon svar som hon trodde var begravda för alltid. Finns det människor i Rörelsen som vet något om hennes förflutna?


Levi försöker hitta en plats i en kamp där våld, kunskap och kärlek blandas ihop. Kan det finnas ett annat sätt att göra motstånd? En annorlunda revolution?

Kommentarer:
Enda vägen är den tredje och sista boken i Systemet trilogin och den var en riktigt bra avslutning på en riktigt bra trilogi! Denna trilogi är enligt mig en av de bästa dystopierna som jag läst på länge!

Jag älskar karaktärerna, Ava, Levi och Leymah och vi fick även träffa lite nya karaktärer som jag också gillade. Alla karaktärerna är så komplexa och unika och det går inte annat än att tycka om dem. Deras vänskap med varandra är också bara så fin.
Handlingen var spännande och hade hela tiden driv framåt vilket gjorde att jag inte kunde sluta läsa.

Slutet var både tillfredställande men ändå lagom öppet och det är enligt mig det bästa sluten. 

Betyg 8/10

1 kommentar:

  1. Taggar dig!
    https://bokcirkelnn.blogspot.com/2020/04/favorit-tag.html

    SvaraRadera

Berätta en detalj - Malin Tuvesson

Titel: Berätta en detalj  Författare: Malin Tuvesson Språk: Svenska Serie: - Antal sidor: 311 Utgiven: Maj 2022 Finns hos: Bokus / Ad...