onsdag 20 januari 2021

The Battle for Perfect - Helena Duggan

Titel: The Battle for Perfect  

Författare: Helena Duggan
Språk:
Engelska
Serie:
Perfect #3
Antal sidor:
352
Utgiven:
September 2019
Finns hos:
Bokus/Adlibris
 


Beskrivning från Goodreads:
Things are quiet in the town that used to be Perfect until Violet and Boy uncover more trouble brewing. Five scientists are missing and Town is about to be taken over by a huge zombie army. Can Violet and Boy save their friends? It’s a matter of life or death!


A highly charged finale to the series that began with A Place Called Perfect.

Kommentarer:
The Battle for Perfect är den tredje och sista delen i serien Perfect och det har varit så roligt att få läsa dessa böcker så nu känns det lite tomt!
Den första boken är fortfarande min absoluta favorit men denna kommer tätt efter.
Jag älskar karaktärerna så mycket och handlingen var fartfylld, fantasifull och spännande. Den här serien påminner inte om något annat jag har läst, det är så mystiskt och intressant.

Språket är helt fantastiskt fint och flöt på bra under läsningens gång, och det detaljerade miljöbeskrivningarna gjorde att det var lätt att föreställa sig vad som hände.
Om du gillar middle grade eller bara vill läsa en spännande serie kan jag varmt rekommendera dessa böcker!

Betyg 8/10

2 kommentarer:

  1. Ännu en serie jag verkligen vill läsa! Måste se till att skaffa den snart. :)

    SvaraRadera

Kvinnan i kanalen - Anne Stern

Titel: Kvinnan i kanalen  Författare: Anne Stern Språk: Svenska Serie: Barnmorskan i Berlin #1 Antal sidor: 364 Utgiven: Mars 2023 Fin...