söndag 7 mars 2021

Blodsten - Li Ekman

Titel: Blodsten 
Författare:
Li Ekman
Språk:
Svenska
Serie:
Berättelsen om Inigo Jones
Antal sidor:
408
Utgiven:
Juni 2019
Finns hos:
Bokus/Adlibris



Beskrivning från Goodreads:
Något växer inuti Inigo Jones bröstkorg, något som legat latent och bara väntat på att få bryta ut. Hon vill inte vara annorlunda. Bara passa in och vara som alla andra. Nu går det inte längre att slå ifrån sig de märkliga saker som sker omkring henne.


Inigo drivs till att fatta ett beslut som leder henne till Högklint och en grotta som varit dold för omvärlden. Grottan bär på en hemlighet, en värld som är sammanflätad med hennes eget förflutna och som nu står på gränsen till inbördeskrig.


Inigo ansluter sig till rebellerna och måste snabbt anpassa sig till sitt öde. Om hon inte lär sig att kontrollera krafterna hon bär på kommer det att få förödande konsekvenser.


En berättelse om övertygelser, svek och kärlek i en annan tid.

Kommentarer:
Blodsten är författarens debut och jag måste säga att jag är imponerad över att detta är en debut! Den här boken bjöd på en riktig sträckläsning för jag kunde verkligen inte sluta läsa när jag hade börjat och det gjorde att jag plöjde hela boken på en dag, och den var så otroligt bra!

Handlingen var riktgt spännande och det var en härlig blandning av mystik, magi, kärlek och en massa känslor. Jag gillade verkligen huvudkaraktären Inigo, hon kändes så äkta då hon ibland hade humörsvängningar. Boken tar även upp viktiga ämnen som psykisk ohälsa och det är alltid så bra att sånna ämnen tas upp.

Språket var så fint och målande och jag älskade det detaljerade miljöbeskrivningarna som gjorde att det var lätt att föreställa sig hur allt såg ut.
Plocka upp den här och låt dig svepas bort på ett äventyr du sent kommer att glömma!

Blodsten är verkligen en underbar pärla som många fler borde läsa!

Betyg 8,5/10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Berätta en detalj - Malin Tuvesson

Titel: Berätta en detalj  Författare: Malin Tuvesson Språk: Svenska Serie: - Antal sidor: 311 Utgiven: Maj 2022 Finns hos: Bokus / Ad...