lördag 6 mars 2021

Shessandras hjärta - Lupin Ojala

Titel: Shessandras hjärta 
Författare:
Lupina Ojala
Språk:
Svenska
Serie:
Yddrios #3
Antal sidor:
312
Utgiven:
Oktober 2020
Finns hos:
Bokus/Adlibris


Beskrivning från Goodreads:
Shessandras framtid är redan utstakad. Hon ska gå i sin fars fotspår och bli krönikör. I gudinnan Ashetsheestas tempel lockar platsen som danserska men det verkar vara en ouppnåelig dröm. När en kringresande danstrupp erbjuder henne att följa med ser hon sin chans att få göra det hon älskar allra mest, men gudarnas intriger för henne längre bort från hemlandet än hon tänkt sig. Magisk teater och märkliga väsen väntar längs vägen och med tiden börjar drömmen alltmer likna en mardröm.

Kommentarer:
Shessandras hjärta är en fristående del i serien 
Yddrios och då jag gillade Tårpilens år av samma författare såg jag fram emot att läsa Shessandras hjärta, dessutom älskar jag det fina omslaget! 

Shessandras hjärta bjöd på en riktigt härlig sträckläsning och jag tyckte att handlingen var både intressant och emellanåt väldigt spännande. Jag hade bara velat ha lite mer action och spänning för vissa delar var lite långsamma, vilket inte är något fel men jag personligen gillar när det lite mer action.

Jag tyckte om huvudkaraktären Shessandra, hon var stark och visste vad hon ville och det är alltid härligt med starka kvinnliga karaktärer. Shessandras var också otroligt godhjärtad och fin vilket gjorde att jag tyckte om henne ännu mer.
Språket älskade jag, precis som i hennes andra bok jag har läst, och det fina miljöbeskrivningarna var helt magiska. Jag ser fram emot att läsa mer av Lupina för jag älskar verkligen hennes språk!

Shessandras hjärta bjöd på en härlig läsuppelvse och jag ser fram emot att läsa mera av författaren!

Betyg 6,5/10


Tusen tack till författaren och Catoblepas förlag för recensionsexemplaret! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Berätta en detalj - Malin Tuvesson

Titel: Berätta en detalj  Författare: Malin Tuvesson Språk: Svenska Serie: - Antal sidor: 311 Utgiven: Maj 2022 Finns hos: Bokus / Ad...