torsdag 10 augusti 2023

Imorgon och imorgon och imorgon

Titel: Imorgon och imorgon och imorgon 
Författare:
Gabrielle Zevin
Språk:
Svenska
Serie: -
Antal sidor:
477
Utgiven:
Juni 2023
Finns hos:
Bokus/Adlibris





Beskrivning från Goodreads:
Sam och Sadie träffas på ett sjukhus 1987. Sadie besöker sin cancersjuka syster och Sam återhämtar sig från en bilolycka. De två ensamma själarna förenas i den gemensamma kärleken till dataspel, och när de av en slump möts igen åtta år senare inleder de ett samarbete som för dem till oanade höjder: de blir superstjärnor i spelvärlden. Men i verkligheten är saker och ting inte lika fulländade som i spelens virtuella värld. Imorgon och imorgon och imorgon följer Sam och Sadie genom åren av professionell framgång och personliga motgångar, samtidigt som samhället och deras relation förändras.

Kommentarer:
Imorgon och imorgon och imorgon har synts precis överallt och alla verkar tycka att den är fantastisk och jag kan bara hålla med, den här boken var så otroligt bra! Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva men jag fastnade för karaktärerna på en gång, de kändes så äkta och mänskliga. Jag älskade spelreferenserna och jag tyckte så mycket om språket och vill verkligen läsa mer av författaren! Det var en riktig fröjd att läsa den här boken, och den kändes inte som bok på nästan 500 sidor, sidorna bara flög förbi och den känslan är så härlig.

Imorgon och imorgon och imorgon kommer absolut hamna bland årets bästa böcker, jag äskade den!

Betyg 9/10


Tack till Albertbonnier förlag för rec ex! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I natt är jag din - Lena Lindehag

Titel: I natt är jag din  Författare: Lena Lindehag Språk: Svenska Serie: Sara Benedikt #1 Antal sidor: 382 Utgiven: April 2023 Finns...