lördag 12 augusti 2023

Sommarkvällar i Havsviken - Caroline Hurtig

Titel: Sommarkvällar i Havsviken 
Författare:
Caroline Hurtig
Språk:
Svenska
Serie:
Havsviken #2
Antal sidor:
189
Utgiven:
Juni 2023
Finns hos:
Bokus/Adlibris




Beskrivning från Goodreads:
Siri har lämnat ett destruktivt förhållande bakom sig och funnit en trygg plats hos sin bästa vän i Havsviken. Men skuggor är svåra att glömma, framförallt när de hotar från varje hörn. Hon är fast besluten att börja om, ge livet en andra chans.


Men när Siri möter ungdomskärleken Matteo är hon tvungen att möta de mörker hon flytt ifrån för att någonsin ha en chans att gå vidare. Ska hon berätta varför hon aldrig hörde av sig efter deras ljuva sommar tillsammans? Kommer han förlåta henne? Och har hennes före detta verkligen släppt taget, eller är det hans fotsteg hon hör utanför fönstret om nätterna?

Kommentarer:
Sommarkvällar i Havsviken är andra boken i serien Havsviken och oj vad jag tyckte om den här boken!
Detta är en feelgood med mycket djup och svärta. Mina känslor fick verkligen åka bergochdalbana under läsningen gång och karaktäerna är så lätt att tycka om, jag tyckte verkligen om Siri som vi fått lära känna i den här boken. Sedan var det roligt att få lite glimtar av Luna från första boken. Dessutom är det hundar och böcker med i boken också, vilket alltid är ett plus.

Jag gillar att vänskapen får ta stor plats i den här serien också, det är inte bara romansen som är viktig.
Författarens språk är som alltid, så fängslande och gjorde att jag inte kunde sluta läsa.

Sommarkvällar i Havsviken lämnade mig med en längtan att få läsa mer om Havsviken, missa inte den här serien!

Betyg 8,5/10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I natt är jag din - Lena Lindehag

Titel: I natt är jag din  Författare: Lena Lindehag Språk: Svenska Serie: Sara Benedikt #1 Antal sidor: 382 Utgiven: April 2023 Finns...