onsdag 31 januari 2018

Renegades - Marissa Meyer

Titel: Renegades 
Författare:
Marissa Meyer
Språk:
Engelska
Serie:
Renegades #1
Antal sidor:
556
Utgiven:
November #1
Finns hos:
Bokus/Adlibris




Beskrivning från Goodreads:
Secret Identities. Extraordinary Powers. She wants vengeance. He wants justice.

The Renegades are a syndicate of prodigies—humans with extraordinary abilities—who emerged from the ruins of a crumbled society and established peace and order where chaos reigned. As champions of justice, they remain a symbol of hope and courage to everyone...except the villains they once overthrew.

Nova has a reason to hate the Renegades, and she is on a mission for vengeance. As she gets closer to her target, she meets Adrian, a Renegade boy who believes in justice—and in Nova. But Nova's allegiance is to a villain who has the power to end them both

Kommentarer:
Marissa Meyer tillhör mina favoritförfattare så självklart ville jag läsa hennes nya bok och den var så otroligt bra!
Renegades är även den första boken av Meyer som inte är en fairytale retelling utan det är den första boken i duologi.
Jag vet knappt inte vart jag ska börja för jag älskade verkligen Renegades!
Karaktärerna, handlingen, miljön, språket, allt var bara så bra!

Det är inte ofta som jag fastnar helt och hållet efter en prolog men prologen i Renegades var så otroligt spännande och sedan höll spänningen i sig under hela boken och man visste aldrig vad som  skulle hända!
Jag är väldigt svag för böcker som handlar om superkrafter och det finns det gott om i Renegades och alla krafterna var väldigt intressanta att läsa om. 

Meyers karaktärsbeskrivningar är alltid så bra och hon får mig alltid att älska eller hata hennes karaktärer, jag vet inte hur hon gör.
Nova var så modig och tuff och Adrian var modig han med och hans karaktärsutveckling var så härligt att få följa och Max var bara så gullig.
Ingrid var en karaktär som jag verkligen inte gillade och är det någon som kan få mig att inte gilla en karaktär så är det Meyer!

Renegades var helt fantastisk och Marissa Meyer visar åter igen varför hon är en av mina favoritförfattare och jag längtar ihjäl mig efter nästa bok!

Citat:
“What exactly are we looking for?
Villains, doing villainous things.” 

“There are many dangerous people in this world. but there are also many good people. Brave people. No matter how bad things get, we have to remember that. So long as there are heroes in this world, there's hope that tomorrow night might be better.”

Betyg 9,5/10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ur askan - Lina Areklew

Titel: Ur askan  Författare: Lina Areklew Språk: Svenska Serie: Ulvöserien #1 Antal sidor: 372 Utgiven: Januari 2021 Finns hos: Bokus ...