torsdag 25 januari 2018

The Language of Thorns - Leigh Bardugo

Titel: The Language of Thorns 
Författare:
Leigh Bardugo
Språk:
Engelska
Serie:
The Grishaverse #0,5 #2,5 ”2,6
Antal sidor:
281
Utgiven:
September 2017
Finns hos:
Bokus/Adlibris






Beskrivning från Goodreads:
Love speaks in flowers. Truth requires thorns.

Travel to a world of dark bargains struck by moonlight, of haunted towns and hungry woods, of talking beasts and gingerbread golems, where a young mermaid's voice can summon deadly storms and where a river might do a lovestruck boy's bidding but only for a terrible price.

Inspired by myth, fairy tale, and folklore, #1 New York Times–bestselling author Leigh Bardugo has crafted a deliciously atmospheric collection of short stories filled with betrayals, revenge, sacrifice, and love.

Kommentarer:
The Language of Thorns är en novellsamling som innehåller 6 stycken sagoliknande noveller som utspelar sig i Grishavärlden och jag blev faktiskt lite förvånad över hur mycket jag tyckte om The Language of Thorns då jag inte brukar fastande för noveller men nästan allihopa var riktigt bra och fängslande!  Leigh Bardugos språk var som vanligt hur fint som helst, eller nästan ännu finare än vanligt.

Det allra bästa med boken var ändå alla vackra illustrationer som var helt fantastiska och gjorde läsningen ännu bättre. Hela boken är också så otroligt fin!
Mina favorit noveller var The Too-Clever Fox och The Witch of Duva och den jag tyckte minst om var  Little Knife  men allihopa var som sagt väldigt fängslande och ganska mörka.

The Language of Thorns bjöd verkligen på en fängslande och magisk läsupplevelse och om du gillar Grisha serien, eller bara Leigh Bardugo, så kan jag definitivt rekommendera denna!

Betyg 8,5/10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Europa Pandemus - Peter Westberg

Titel: Europa Pandemus  Författare: Peter Westberg Språk: Svenska Serie: Europa compendium #1 Antal sidor: 372 Utgiven: Juli 2019 Finn...