söndag 7 april 2019

Crown of Three - J.D Rinehart

Titel: Crown of Three 
Författare:
J.D Rinehart
Språk:
Engelska
Serie:
Crown of Three #1
Antal sidor:
416
Utgiven:
Juni 2015
Finns hos:
Bokus/Adlibris




Beskrivning från Goodreads:
Family secrets combine with fantasy in this epic tale of battle, magic, strange creatures, power, and fate—a Game of Thrones for a younger audience. 


Toronia, a kingdom composed of three realms, is wracked with civil war. King Brutan rules with an iron fist. Cruelty and suffering abound. The kingdom’s only hope comes in the form of Brutan’s illegitimate triplets, prophesied to kill the king and rule together in peace. But the road to the throne is long and bloody. Separated at birth and scattered throughout the realms, the triplets face a desperate fight to secure their destiny. Will they survive long enough to rule?

Kommentarer:
Crown of Three är första boken i en middle grade trilogi och jag brukar gilla att läsa middle grade och jag såg fram emot att läsa Crown of Three, men jag blev tyvärr rätt så besviken.
Egentligen var det inget större fel på boken. 
Handlingen var helt ok men rätt så förutsägbar (vilket inte gör så mycket men det var nästan för förutsägbart) Jag tror att det handlar om att jag har läst många andra middle grade böcker som jag gillat mycket mer så det blev att jag jämförde dem med den här. 
Ena karaktäreren störde jag mig väldigt mycket på också, och det blev så att hennes kaptiel skummade jag bara igenom till slut för att jag inte orkade med henne. Sedan tyckte jag att boken var lite för lång.

Jag tror att man kan tycka om den här boken om man inte har läst så mycket middle grade böcker innan, men samtidigt finns det så mycket bättre middle grade serier att läsa, som t.ex Rick Riordas böcker och The Land of Stories.

Jag kommer inte att fortsätta med serien, men nu har jag en hyllvärme mindre att läsa iallafall.

Betyg 3/10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Europa Pandemus - Peter Westberg

Titel: Europa Pandemus  Författare: Peter Westberg Språk: Svenska Serie: Europa compendium #1 Antal sidor: 372 Utgiven: Juli 2019 Finn...