torsdag 25 april 2019

Evelyn Hugos sju äkta män - Taylor Jenkins Reid

Titel:  Evelyn Hugos sju äkta män 
Författare:
Taylor Jenkins Reid
Språk:
Svenska
Serie: -
Antal sidor:
431
Utgiven:
November 2018
Finns hos:
Bokus/Adlibris





Beskrivning från Goodreads:
Monique är inte direkt på topp. Hennes man har lämnat henne och hennes karriär som reporter har gått i stå. Så när den glamorösa Hollywoodstjärnan Evelyn Hugo kontaktar henne och vill att Monique ska skriva hennes livs historia så kunde ingen bli mer förvånad än Monique själv.
Varför har Evelyn Hugo valt just henne? Fast besluten att rädda sin karriär träffar hon skandaldrottningen och hör Evelyn Hugo berätta om livet i Los Angeles på 1950-talet och tiden fram tills hon valde att lämna rampljuset i slutet av åttiotalet. Samtidigt som Evelyn berättar om skoningslös ambition, oväntad vänskap och en stor förbjuden kärlek, så börjar Monique känna ett djupt band till skådespelerskan. Men när deras vänskap djupnar inser Monique att det faktiskt finns en anledning till varför Evelyn valde just henne. Något som kan komma att krossa henne.

Kommentarer:
Evelyn Hugos sju äkta män är en bok som jag har sett överallt
och jag var lite nervös inför att läsa den, eftersom den var mångas favoritbok 2018 och jag visste inte vad jag skulle förvänta mig.
Jag måste säga att jag helt och hållet förstår varför så många älskar den här boken för jag har nu läst en av årets bästa böcker!

Jag kunde verkligen inte sluta läsa när jag väl hade börjat, och jag älskar när det händer.
Handlingen vill jag inte skriva för mycket om, för det är egentligen bra om man inte vet så mycket om vad boken handlar om innan man men läser men jag kan väl säga att det är Hollywood, glitter och glamour, och mycket mer än så…

Jag älskade språket, och att det var inslag av nyhets artiklar.
Evelyn Hugos karaktär tyckte jag om, och speciellt att man aldrig visste vad hon skulle göra för val. Jag höll inte med om alla hennes val men det är sånna karaktärer jag gillar lite extra. Hon var full av brister, och det gjorde att hon kändes så äkta. Monique gillade jag också, men däremot hade jag ganska svårt för Celia.
När jag läste tänkte jag hela tiden att den här boken skulle göra sig så bra som film och jag har hört ett rykte om att den ska bli film och det hoppas jag stämmer.

Nu blir det att läsa allt som författaren har skrivit och jag kan inte annat än att boken fullpott.

Evelyn Hugos sju äkta män bjöd på en alldeles underbar läsning och har du inte läst om Evelyn Hugo så gör det, du kommer inte bli besviken!

Betyg 10/10


Tusen tack till LB förlag för recensionsexemplaret! 

4 kommentarer:

  1. Oj, om du gav den 10/10 känns det som att jag också borde läsa den. Ville det redan innan, men nu vill jag det ännu mer. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe ja jag är väldigt sparsam med mina 10:or men den här så värd det! Hoppas du kommer älska den lika mycket! :)

      Radera
  2. Jag har inte hunnit läsa den ännu den här månaden som jag planerade. Får se om jag hinner innan månaden är slut eller om det blir nästa!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh du har mycket härlig läsning framför dig! :)

      Radera

Europa Pandemus - Peter Westberg

Titel: Europa Pandemus  Författare: Peter Westberg Språk: Svenska Serie: Europa compendium #1 Antal sidor: 372 Utgiven: Juli 2019 Finn...